אלון דויטש, בעליה של רשת האופנה "סלקט", שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על החלטתו להצטרף לפתיחת מתחמי "ביג", בניגוד להוראות הממשלה, והסביר: "פתחנו הבוקר כי אנו חייבים לשרוד ולהמשיך לחיות. כשהיה סגר אמיתי שיתפנו פעולה, אבל הסגר הזה מהר מאוד התרופף ונגמר".

המשטרה אוכפת את הנחיות הסגר בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

אתה במתחמי ביג נכון?
"אנחנו גם במתחמי ביג גם בקניונים, וגם בחנויות רחוב. רשת סלקט זו אופנה לכל המשפחה, חנויות של אלף מטר כל סניף קיימים 27 שנים". 

מה עשיתם היום?
"פתחנו את החנויות בכל המתחמים הפתוחים בחנויות הרחוב, איפה שהתאפשר לנו פתחנו, מבחינתי נגמר הסגר אנחנו חייבים להמשיך לשרוד ולהמשיך לחיות. חלק פתחנו כרגיל חלק במתכונת של אחד על אחד, חלק בטייק אווי".

מה זה טייק אווי בבגדים?
"באים לדלפק מבקשים תחתונים, גרביים גופיה, והולכים להביא". 

לא עשיתם את זה במהלך הסגר היותר מהודק? כי יש כאלה שעבדו גם ככה.
"לא, ברגע שהודיעו שיש סגר ויש הגבלה של אלף מטר אז אנחנו שיתפנו פעולה, ברגע שהיה סגר אמיתי שיתפנו פעולה. אבל הסגר הזה מהר מאוד התרופף ונגמר. ברגע שהוא נגמר באופן רשמי אנחנו התחלנו לפתוח". 

היו פקחים? היו קנסות או שעדיין?
"באים פקחים, חלקם מבינים, חלקם אומרים שהם מסכימים שנכניס רק אחד, וחלקם אומרים תסגרו את החנויות זו ההנחיה".

כשהם אומרים סוגרים?
"אנחנו סוגרים". 

כמה חנויות כאלה סגרו?
"אני לא יודע שמעתי רק על אחת".

מחר תמשיך?
"מחר אנחנו ננסה ונמשיך ואפילו נרחיב את זה גם למקומות כמו קניונים כשיתאפשר לנו". 

אתה אומר שהחנויות של אלף מרובע, לפי הכללים של לפני הסגר הקודם אתה יכול להכניס או להכיל שבעה אנשים בתוך החנות הענקית הזו?
"למה שבעה? על אלף מטר זה שבעה? בקומת האופנה של חצי חינם נכנסים שם ארבע מאות איש במכה, וגם בחנויות הסטוק למיניהן שמוכרים את כל הביגוד וההלבשה התחתונה, בחנות של שש מאות מטר נכנסים מאתיים איש". 

איפה הביג שלך נמצא?
"בכל הארץ".

אני אומרת לך בכל הסופרים ובכל הערים הגדולות, כולם עושים חגיגות בסופרים, נצמדים אחד לשני בקופות, זה מטורף. לכן אני "מבינה מה אתה רוצה להגיד, למה הם כן ואני לא. 
"זה שאין ויכוח והאכיפה היא סלקטיבית וכל ההחלטות הן פוליטיות את זה אנחנו הבנו מזמן, אבל זה שמוכרים את הביגוד את ההנעלה ואת הצעצועים בכל רשתות השיווק המורשות זה האבסורד הגדול". 

אבל בג"ץ נתן החלטה.
"בג"ץ נתן החלטה אחרי חודשיים שהוגשה לו הבקשה, ושום דבר גם לא נעשה, כי בממשלה יש להם עוד זמן, הוא נתן שבוע שימשך שבועיים אולי יחליטו בעוד שלושה חודשים מה יקרה, אם מישהו מהחנויות שלנו עוד ישרוד". 

בוא נלך הלאה, נדבר על הנזקים הכלכליים שלך.
"אני יכול להגיד בדיוק, הרשת שלי ההוצאות החודשיות שלה הן חמישה מיליון שקלים בחודש, שזה אומר שכר דירה ארנונה שכר עבודה, בכל החנויות יש לנו 26 סניפים". 

איך אתה מחזיק?
"אנחנו מחזיקים כי כרגע העובדים שלנו בחל"ת וכרגע אנחנו לא משלמים שכר דירה עם חלק מהמשכירים בהסכמה, עם חלקם לא בהסכמה. בסופו של דבר גם את הפטור מארנונה שזה דבר משמעותי, אנחנו משלמים 500 אלף שקל בחודש. גם הפטור שכולם קיבלו באופן גורף, נכון להיות ביקשו מאיתנו להגיש לקרן מסודרת, עוד לא קיבלנו את האישור לפטור כדי להגיש לעירייה. ולכן אנחנו ממשיכים לשלם ארנונה אחרת מעקלים לנו את החשבון". 

אתה מנסה לגייס עובדים שנמצאים בחל"ת ומסרבים לחזור?
"יש אצלנו יותר נאמנות העובדים שלנו אנחנו יותר מחוברים אליהם, הם לא עובדים בשכר מינימום רובם נשארו בסטנד ביי ומחכים לעבודה, בסך הכל הם נהנים הם מקבלים כסף בחלת הם עובדים בשחור כשהחנויות יפתחו אני מאמין שיהיה בסדר, אנחנו שומרים על העובדים ואנחנו בקשר איתם כל הזמן מבחינת העובדים".