משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה והודיע כי 4,557 מאומתים חדשים אובחנו ביממה האחרונה מתוך 53,618 בדיקות שנעשו. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8.8%. עוד נמסר, כי מספרם של החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 1,102, בהם 300 מונשמים. מניין הנפטרים עומד על 5,121 לאחר ש-33 חולים נפטרו אתמול ומספר החולים הפעילים עומד על 67,651.

לפי פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, מתחילת המגפה, נפטרו מקורונה בגילאי 60 ומעלה 1 מכל 100 במגזר החרדי, 1 מכל 140 במגזר הערבי ו-1 מכל 350 במגזר הכללי. בסך הכל, 93% מנפטרי הקורונה היו מעל גיל 60.

סגל הזהיר כי אם רמת התחלואה במגזר הכללי הייתה כמו במגזר החרדי, זה היה יכול להסתכם בכ-7600 נפטרים נוספים בגילאי 60 ומעלה. 

קופות החולים פתחו את החיסונים לכלל הציבור. צילום: אבשלום ששוני.

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, התייחס אמש להתקדמות מבצע החיסונים לקורונה בישראל ואמר ב"חדשות 12" כי על המדינה לנקוט ביד קשה יותר כלפי סרבני חיסונים. "אני חושב שאנחנו מתייחסים בסלחנות רבה מדי ללא מתחסנים", אמר ברבש. "צריך להטיל עליהם יותר הגבלות. האנשים האלו מסכנים את כולנו בריאותית וכלכלית הגיע הזמן לשים לזה סוף".

ברבש הציע: "מצד אחד לתת צ'ופרים לאלו שמתחסנים, קניונים, פטור מבידוד ואולי אפילו טיסות, ואלו שלא - לעצור אותם בכל המקומות האלו. ואני חושב שצריך לתת למעסיקים את הזכות להגיד לעובד - אם אתה לא מתחסן אתה לא תסכן את החברים שלך לעבודה, ואני לא מדבר אפילו על מורים שמסכנים ילדים, מי שלא מתחסן לא יגיע לעבודה אם הוא לא עושה בדיקה פעם ביום יומיים. הם מסכנים אותנו ואנחנו פשוט מתייחסים לזה בסלחנות שאני לא מבין אותה".

ברבש התייחס לירידה בהיענות לחיסון שנרשמה בימים האחרונים ואמר: "אני חושב שמי שרצה מאוד התחסן ואנשים אומרים למה אני צריך לחטוף תופעות לוואי של כאבים ביד, חושבים שימנע מהם המחלה, אבל רואים את הנתונים התחלואה בקרב אנשים מתחת ל-50 קפצה פי שתיים בחודש אחד. אבל דבר אחד ברור - המדינה לא יכולה לשבת מנגד ולתת לאנשים האלו לסכן את כולנו ולסכן את ההישגים של כל הסגרים האלו".