לקראת ההכרעה על החזרה ללימודים במסגרת היציאה מהסגר, כ-600 מורים מכל הארץ התאגדו מהחשש כי יאסרו על מורים של יתחסנו לשוב וללמד. המורים העבירו פניה אל היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בדבר פגיעה בחופש העיסוק ובכבוד האדם. אחת מהיוזמות התראיינה ברדיו 104.5FM והסבירה על הטענות של המורים, כאשר מנגד רופא משפחה תקף את היוזמה. 

עו"ד רותם בראון, המייצגת את המורים, התראיינה היום (שני) בתוכניתה של ליאת רון ברדיו 104.5 צפון, ואמרה: "המכתב אומר שלכל אדם יש את הזכות להחליט על הגוף שלו, דווקא  אנשי חינוך, מעצם התפקיד שלהם, אמורים להעביר מסרים על ערכים שמגלים סובלנות ופלורליזם. אומרים לילד הגוף שלך הוא שלך. חשוב שנכבד עוד עמדות, הזכות של אדם להתלבט עם עצמו". 

ד"ר בלומנמפלד עפר, רופא משפחה במכבי, עלה גם הוא לשידור ותקף את היוזמה: "מי שמנסה לחבל בחיסון אלה אנשים לא נורמטיביים. עצם העניין שאם לא נחסן את האוכלוסייה שבאה למגע יום יומי עם עשרות ילדים הם יהיו הווקטור להפצת המחלה. כי אי אפשר לחסן ילדים מתחת לגיל 16, לכן חשוב שהם יתחסנו יש להם חופש בחירה להישאר בבית ולא להדביק את הילדים שלנו". 

עדנה דוד, יו"ר סניף חיפה והמרחב וסגנית המזכ"לית בארגון המורים, שאיימם בשביתה במידה ולא יתנו להם להתחסן, אמרה בנוגע לפניית המורים: "אני חד משמעית לא תומכת בשום צורה של כפייה, לא אתן יד לכפייה. הקו שלי הוא לעודד את המורים להתחסן, להבהיר ולקדם את העניין, ובשום פנים ואופן לא לכפות, לכל אדם הזכות להחליט".