ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול (שני) דיון המשך בנושא הקורונה. בדיון השתתפו בנוסף שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החינוך יואב גלנט, שרת התיירות אורית פרקש-הכהן, ראש המל''ל מאיר בן שבת ובכירים נוספים ממשרד הבריאות.

לאחר שאתמול לא הצליחה הממשלה להגיע להסכמות בנושא פתיחת החינוך, היום הגיעו השרים יחד עם ראש הממשלה להחלטה כי בשלב זה, בתי הספר וכיתות הלימוד לא ייפתחו. המשתתפים בדיון סיכמו כי ההתייעצויות בנושא יימשכו.

דברי בנימין נתניהו על מועד סיום הסגר. צילום: לשכת ראש הממשלה

נתניהו התייחס מוקדם יותר לפתיחת מערכת החינוך והסביר כי היא תיעשה בצורה זהירה והדרגתית, כיוון שמרווח הביטחון הוא מצומצם. "אנחנו תחת התקפה של המוטציה הבריטית שפועלת במהירות, כמעט 100% מהנדבקים, זה פוגע בצעירים ובילדים. אנחנו צריכים לפתוח, אך התוכנית השתנתה והיא חייבת להשתנות, נפתח בזהירות רבה את החינוך, רק בחלק מהמקומות, אחר כך את המסחר ואז את התרבות", אמר ראש הממשלה.

בתוך כך, טרם ישיבת הממשלה שהתקיימה אתמול, ובתום התייעצות בין שר החינוך לבין רה''מ, הוחלט כי מערכת החינוך לא תיפתח מחר, באופן סופי. זאת, לאחר שהסתמן כי בתי הספר והגנים ייפתחו שוב בתאריך המצוין. כרגע נבחנת האפשרות שהמסגרות ישובו לפעילות רק ביום רביעי, אם בכלל. בהתייעצות נכחו גם שר הביטחון, שר הבריאות ומומחי משרד הבריאות ועניינה היה התפשטות המוטציה הבריטית והשלכותיה. לאחר ההחלטה ההתייעצויות בנושא יימשכו.