לאחר האישור בקבינט הקורונה אמש, משרד החינוך פרסם היום (רביעי) את תכנית החזרה המלאה ללימודים בגנים ובבתי הספר. המתווה מתייחס למתכונת הלימוד בכפוף לצבעי הרמזור.

מתווה החזרה המלא – לימודים ... by maariv

לפי המתווה, ביישובים ירוקים, צהובים וברשויות הכתומות שהוחרגו ללמידה פיזית (בהם הציון לא יעלה על 6.5 ומחצית מן המבוגרים מעל גיל 50 מחוסנים), גני הילדים יפעלו שישה ימים בשבוע לפי מערכת השעות רגילה וגם הצהרונים בתנאים שקבע המשרד. 

במשרד החינוך מדגישים כי הפעילות בשטח פתוח מותרת בתנאי שמדובר בהפעלה של איש צוות חינוכי אחד עם תשעה תלמידים לכל היותר, ללא לינה. במשרד החינוך מדגישים כי יישמר מרחק של שני מטרים בין משתתף אחד לאחר בכל עת, והפעילות לא תכלול מגע בין המשתתפים. כמו כן, המרחק בין קבוצה אחת לאחרת לא יפחת מ-100 מטרים, וכלל המשתתפים יאכלו את ארוחותיהם בנפרד.

כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות במשך חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום ,והתלמידים ישהו בצהרונים רק עם מי שלמדו יחד בבית הספר. כמו כן, בתי הספר יהיו פתוחים שישה ימים בשבוע, ומורה ילמד תוך מעבר בין שלוש קבוצות אורגניות קבועות לכל היותר. 

בכיתות ג'-ד' ילמדו בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים בקבוצה, חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביממה, ומורה ילמד תוך מעבר בין ארבע קבוצות אורגניות לכל היותר. במקרים חריגים תתאפשר הגדלת מספר התלמידים בקבוצה, אך מספרן הכולל של הקבוצות המוגדלות לא יכלול יותר מ-10 אחוזים מהכיתות הקיימות טרם ההחלטה. חריגה של עד 22 תלמידים תאושר ע"י מנכ"ל המשרד, וחריגה של עד 24 תאושר על ידי שר החינוך.

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

בתוך כך, כיתות ה'-י"ב' ימשיכו עם הלמידה מרחוק במהלך כל ימות השבוע. תכנית הלימודים האישית של תלמידים הזכאים לשירותי חינוך מיוחדים בשכבות א'-ד' תימשך, ותעודכן ותותאם לצרכים העכשוויים". בכיתות י"ג'-י"ד' יהיה ניתן לקיים לימודים במכללה טכנולוגית הפועלת במוסד חינוכי לנוער נושר ובסיכון שבפיקוח משרד העבודה. 

הרשויות הכתומות שהוחרגו ללמידה פיזית ע"י משרד הבריאות הן טירת הכרמל, כפר יונה, כרמיאל, מבשרת ציון, נס ציונה, סביון, קרית מוצקין, רמת גן, רמת ישי ורעננה.

מנגד, ביישובים כתומים שאינם הוחרגו ובאדומים, גני הילדים, הצהרונים ובתי הספר לא יחזרו ללמוד בצורה פרונטלית, וימשיכו בלמידה המקוונת. עם זאת, תותר פעילות בשטח פתוח במתווה דומה ליישובים הירוקים.

בחינות הבגרות, מתכונות, הסמכה ומיון למוסדות חינוך, יפעלו בהתאם למתווה בחינות שקבע משרד החינוך בכלל היישובים. 

עוד החליט המשרד כי הפנימיות ימשיכו לפעול. תלמידים עד גיל תיכון בלא עורף משפחתי, ישהוו בקבוצות של עד 18 ילדים, ופנימיות תיכוניות אחרות לתלמידים עד גיל תיכון תפעלנה בקבוצות של עד 50 תלמידים. בנוסף, מותרת יציאה של תלמידים מפנימייה ללימודים במוסד לחינוך מיוחד ובבית ספר על יסויד לנוער נושר ובסיכון. 

תלמידים בגנים ובבתי הספר לחינוך מיוחד, ילמדו חמישה ימים בשבוע, לא יאוחר מהשעה 14:00, ויוכלו לקיים פעילות במרכז ספורט ימי, בחוות חקלאיות והתנסות בעבודה. נוסף, יוכלו לצאת לטיפולים באמצעות בעלי חיים, בריכה טיפולית ורכיבה טיפולית מחוץ למוסד החינוכי.