שר הבריאות יולי אדלשטיין התראיין היום (רביעי) בגלי צה''ל, לקראת חזרתם הצפויה של התלמידים אל כיתות הלימוד לפי המתווה שהוחלט בישיבת קבינט הקורונה. בראיון, אדלשטיין בחר לתקוף את המורים, שחלקם טרם התחסן נגד הנגיף וסיפר כי נבדקת אפשרות לחוקק חוק שימנע מאדם שלא התחסן, או נבדק בטווח זמן של 48 שעות לפני הופעה, להופיע בפני קהל.

"ייתכן שמורים שיסרבו להתחסן יצטרכו לשלם מכספם על בדיקות קורונה פרטיות בכל 48 שעות", אמר השר. לדבריו, הוא אינו מפטר אף אחד, אך "מי שלא יתחסן, זו כבר בעיה שלו".

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בבית שמש

בנוסף, אדלשטיין טען כי בימים אלו נבדקת אפשרות חקיקה שאמורה למנוע מאדם להופיע בפני קהל, במידה ואינו מחוסן נגד הנגיף, או שאינו נבדק בבדיקה לגילוי הנגיף בטווח זמן של 48 שעות בטרם ההופעה, במידה ובחר שלא להתחסן. "החקיקה תמנע מאנשים אלו לעבוד עם קהל, למשל לעמוד מול כיתה מלאה בתלמידים", אמר שר הבריאות שסיפר מוקדם יותר היום כי אתמול התחסנו ברחבי ישראל כ-130 אלף בני אדם נוספים.

כאמור, מתווה החזרה ללימודים, שאושר אתמול בקבינט הקורונה, פורסם היום על ידי משרד החינוך. לפי המתווה, ביישובים ירוקים, צהובים וברשויות הכתומות שהוחרגו ללמידה פיזית (בהם הציון לא יעלה על 6.5 ומחצית מן המבוגרים מעל גיל 50 מחוסנים), גני הילדים יפעלו שישה ימים בשבוע לפי מערכת השעות רגילה וגם הצהרונים בתנאים שקבע המשרד.

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה היום כי הנכנסים לישראל דרך היבשה והים לא יכנסו לישראל מבלי שיש בידיהם בדיקה שלילית שבוצעה 72 שעות לפני יציאתם מהמדינה ממנה מגיעים (למעט במקרה של צורך הומניטרי או צורך אישי מיוחד באישור חריג), בדומה לנכנסים לישראל באמצעות כלי טיס. על הפרת הוראה זו יינתן קנס בגובה 2,500 שקלים. התקנה תיכנס לתוקף החל מיום ראשון, ה-14.2.21 למטרת היערכות הנמצאים בחו״ל.

כמו כן, אושר כי כל הנכנסים לישראל יחויבו לבצע בדיקה לאחר כניסתם. במעבר גבול שאין בו מקום לבצע בדיקה, תבוצע הבדיקה במקום הבידוד מטעם המדינה. על הפרת הוראה זו יינתן קנס בגובה 3,500 שקלים. התקנה תיכנס לתוקף בתוך 24 שעות.