קבינט הקורונה אישר אתמול את מתווה החזרה ללימודים, במסגרתו יחודשו מחר הלימודים בחלק מהיישובים. בנוסף נקבע מתווה לפתיחת חנויות הרחוב, חדרי הכושר ואירועי התרבות. חבר הכנסת יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה שאחראית על אישור תקנות הסגר, מתח ביקורת הערב (רביעי) בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM על התנהלות הממשלה, והזהיר מפני פתיחת המסחר בניגוד להנחיות: "אסור שתהיה אנרכיה".

מחר נפתחות המסגרות במגזר הכללי באופן מאוד מדוד, מקובל עליך?
"קודם כל כן, ואני יכול להביע שמחה על כך שהממשלה החליטה לשים סדרי עדיפויות ברורים, גם שהציבור יידע, שקודם החינוך. גם כלכלה מעניינת אותנו, אך חייבים להחליט. עלולה להיות סכנה כלכלית, חברתית ובריאותית. אני חושב שהממשלה הייתה צריכה לקבוע את ההגדרות, לכתוב אותן בצורה ברורה ולהעביר לרשויות המקומיות ולאחריות מנהלי בתי הספר. אני אומר בביטחון שצריך לתת לראשי ערים את האחיות והסמכות במסגרת כללים שייקבעו על ידי מומחי רפואה. אי אפשר לשבת במשרד הבריאות מרחוק ולהיכנס לרזולוציה של כל עיר ועיר. הם לא בשטח".

על פתיחת תלמודי התורה אמר חבר הכנסת: "הוחלט שיאפשרו קפסולות קטנות יותר של 15-10 ילדים שלומדים בחוץ. מצב החיסונים בבני ברק לא רע, הוא פחות כי יש הרבה שחלו, אך הוא עדיין לא מספיק. אנו הולכים לחיות עוד כמה חודשים טובים יחד עם הקורונה, הדרך היחידה היא להתחסן, לקבל את התו הירוק שיכול לשרת אותנו לתרבות, חתונות ואירועים. הלוויות יש כל יום לצערי, יש הלוויות המוניות של רבנים גדולים ואי אפשר להשתלט על זה וגם לא צריך. הדבר היחיד שצריך לעשות זה הסברה".

"חנויות הרחוב הפתוחות הקטנות לא יוכלו לעבוד עם תו ירוק", אמר אשר. "מלונות, קניונים, מקומות גדולים ומסודרים, צריך שיהיה ברקוד בחוץ שיסרוק את התעודה. מדינת ישראל צריכה להפוך לאיים ירוקים קטנים, לא רק גדולים כמו עיר. יש לי הרבה ביקורת כלפי התוצאה של הטיפול בקורונה, איך שרה"מ טיפל במו ידיו בחיסונים הוא שיחק אותה. בדברים אחרים הממשלה היא מסורבלת. אסור שתהיה אנרכיה. אני יכול להבין את אלו שיחליטו לפתוח את החנויות, אני מבין את מצוקת העסקים, אך כשזה יתחיל לעבוד כך, המקהלה תפעל".

בנושא הסבך הפוליטי אמר, כי "מה שקרה ללפיד בשנים האחרונות, הוא התבגר, הוא לא נולד פסול. הוא פסל את עצמו כשהוא התייחס אלינו כאל נסורת. אנחנו מדברים הרבה, שיתוף הפעולה שלנו עם חברי יש עתיד בוועדות הוא מדהים. אנחנו הולכים כרגע עם הליכוד ועם מי שעומד בראש, אם תהיה הפיכה נצטרך לחשוב. לפיד הוא לא הפייבוריט שלנו לראשות הממשלה אך הוא התבגר".