בעוד מדינות סביב העולם נאבקות להגדלת משלוחי החיסונים לארצן, נטען כי בישראל הכמויות הן כה רבות, עד כדי שהשימוש בחיסוני החברה "מודרנה" הושהה, כך פורסם הערב (שבת) בסוכנות הידיעות בלומברג. זאת ועוד, ללא כל התייחסות למצוקת החיסונים ברשות הפלסטינית.

בבלומברג טענו שהיצע החיסונים בארץ גבוה מהביקוש, לאור ההסכם בין ישראל לחברת פייזר, לפיו, מיליוני מנות חיסון יתקבלו בתמורה לנתונים על אודות השפעות החיסון. כמו כן, התייחסו לכך שקצב ההתחסנות בארץ הואט לאור התנגדותם של אלו שמתחת לגיל 50 לקבל מנת חיסון, אך עדיין הנתונים מעידים על 40% מתחסנים בקרב כלל האוכלוסייה. 

קופות החולים פתחו את החיסונים לכלל הציבור. צילום: אבשלום ששוני.

"הודות למשלוחים מפייזר, מרבית מנות החיסון שהתקבלו מחברת מודרנה, כמאה אלף, נותרו באחסון", כך על פי בכיר במשרד הבריאות, אלי גלעד. "אין הרבה מנות חיסון של מודרנה בישראל", הוסיף, כך שלטענתו אין צורך להתחיל להשתמש בחיסון נוסף, בעוד ישנן מיליוני מנות חיסון מפייזר. בנוסף, טען כי האספקה של חברת מודרנה ניתנת לאחסון למשך חצי שנה, כך שצפוי שייעשה בה שימוש. אבי לוין, מנהל מתחם החיסונים של קופת החולים כללית בתל אביב, אמר לבלומברג כי לא פורסמו הנחיות באשר לשימוש בחיסונים.

על אף שישראל העבירה לאחרונה את הפעימה הראשונה של מנות החיסון של מודרנה לרשות הפלסטינית, לאחר שהדרג המדיני אישר את העברתם של 5,000 חיסונים לצוותים הרפואיים בגדה, הביקורת לפיה ישראל מתעלמת מהפלסטינים נמשכת.. סגן שר הבריאות יואב קיש אמר לסוכנות הידיעות, כי אפילו תוכנית לחיסון הפלסטינים שעובדים בישראל אינה באופק. המשלוח שהועבר לאחרונה במעבר ביתוניא כולל 2,000 חיסונים ובהמשך צפויה לעבור הפעימה השנייה, שתכלול 3,000 מנות נוספות.