על פי הנתונים של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אגף המודיעין בצה"ל שפורסמו הבוקר (ראשון), אתמול אובחנו 1,869 חולים מאומתים. עם זאת, יתכן ומדובר במספר נמוך באופן יחסי לתקופה, שככל הנראה נבע ממיעוט הבדיקות בסוף השבוע. 

מספר החולים הקשים נמצא גם הוא במגמת ירידה, כאשר ישנם 973, זאת לעומת השבוע שעבר, כאשר היו 1,133 חולים במצב קשה. גם מקדם ההדבקה במגמת ירידה (עומד על 0.85), כאשר כעת כל חולה צפוי להדביק בממוצע פחות מאדם אחד. אף על פי כן, שיעור החיוביים נותר גבוה ועומד הבוקר על 7.8%.  

קופות החולים פתחו את החיסונים לכלל הציבור. צילום: אבשלום ששוני.

עוד עולה מהנתונים כי בקרב החולים הקשים, שונה תמהיל הגילאים וכעת ניכרת עליה בתחלואה הקשה בקרב הקבוצות הצעירות יותר, המהוות השבוע כ-40% מסך החולים קשה. שכן, ישנה ירידה ברורה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב בני ה-60 ומעלה, זאת ככל הנראה הודות לחיסונים. 

על פי הדוח, מחקרים חדשים בבריטניה העוסקים בווריאנט הבריטי, ידוע כי מלבד היותו מדבק יותר, הוא נחשב קטלני יותר ב-30%-70% ביחס לנגיף המקורי. 

ישראל ממשיכה לשמר את מקומה הראשון ביחס לעולם במספר החיסונים לנפש, לאחר והשלימה קרוב ל-3.6 מיליון מנות חיסון, מתוכן כ-5.2 מיליון במנה השנייה. אך השלמת חיסון האוכלוסייה המבוגרת, בני 60 ומעלה, כמעט שאינה מתקדמת - כאשר נותרו כ-10% מאוכלוסיה זו.