משרד הבריאות עדכן היום (ראשון) כי במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות אותרו באמצעות תהליך ריצוף 14 מקרים נוספים של מאומתים בווריאנט הדרום אפריקאי של נגיף הקורונה, אחד מהם חלה בעבר ונדבק שוב בווריאנט האפריקאי. בסך הכל עד כה רוצפו 44 מקרים מאומתים לזן החדש בארץ ונמצאו 124 מגעים מאומתים שלהם ב-36 שרשראות הדבקה. 

ממשרד הבריאות נמסר כי הוא ממשיך לבצע סקר ארצי נרחב בקרב מאומתים לנגיף הקורונה לבחינת התפשטות הווריאנטים בישראל באמצעות ריצוף גנטי. כמו כן, במשרד בוחנים צבר מקרים במשולש ועושים מאמצים לבחון את מידת ההתפשטות באזור. 

המוטציה הבריטית והדרום-אפריקאית של נגיף הקורונה, אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי מוטציה בריטית חדשה המכונה 'בריסטול' עלולה להדביק אנשים שנדבקו או חוסנו בעבר לנגיף, כך אמר פרופ' ג'ון אדמונדס, חבר בקבוצת הייעוץ המדעי של ממשלת בריטניה למקרי חירום (SAGE) לחדשות ITV.

הווריאנט של בריסטול מכיל את המוטציה E484K שנמצאת גם במוטציות הדרום אפריקאיות והברזילאיות. מחקרי מעבדה הראו כי וירוסים עם מוטציה זו מסוגלים להתגונן ממערכת החיסון האנושית, מה שהופך אותם ליעילים יותר בהתחמקות מחסינות טבעית. "איפה שלווריאנט יש פוטנציאל להדביק הוא ידביק" אמר הפרופ' והוסיף: "זו הדאגה עם הנגיף המסוים הזה".