ראש מטה שר התרבות והספורט גיא גוטמן שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103fm על מתווה החזרת התרבות שהוכרז אמש בסיכום בין משרדו לבין משרד הבריאות, וסיפר: "עולם התרבות עתיד להיפתח בשלישי הקרוב ומאותו היום אפשר בהחלט לקיים מופעים, כל מפיק שרוצה יכול לפתוח קופה ולקיים מופע". 

נתניהו נפגש עם אביב גפן על מתווה הסיוע לעולם התרבות

מה קורה עם עולם התרבות? 
"קודם כל, אחרי לא מעט זמן, סוף סוף יש בשורה לעולם התרבות החבול וזה יקרה בשבוע הבא. בדיונים שמתקיימים עכשיו בקבינט הקורונה יכול מאוד להיות שיקדימו את זה בימים או שלושה, אנחנו לא יודעים עדיין". 

אפילו להקדים? 
"כן כן. בהחלט יש סיכוי כזה. בכל מקרה כרגע אנחנו מדברים על יום שלישי הבא. מבחינתנו זה פחות משמעותי אם יקדימו ביום או יומיים. עולם התרבות, כמו שאת בטח יודעת, לא יכול לפתוח מהרגע להרגע ויש להיערך לזה נכון. אנחנו מודיעים על פתיחה ב־23 בפברואר, ומאותו היום אפשר בהחלט לקיים מופעים. אני כבר רוצה לומר שחלק מאנשי התרבות התקשרו וכל הזמינו אותנו למופעים. למשל, בתיאטרון החאן הירושלמי כבר באותו יום תתקיים הצגה. חשוב להזכיר שבמהלך כל התקופה האחרונה אנחנו החרגנו את התיאטראות בכדי לאפשר להם לקיים חזרות. אם מפיק רוצה לקיים מופע הוא יכול לפתוח קופה ולקיים מופע. כנ"ל לגביי סטנדאפיסטים שרוצים להתחיל להופיע". 

איך זה יתקיים מבחינת הקהל? 
"אנחנו מדברים על 75 אחוז תפוסת אולם. זאת אומרת, עד 300 איש במקום סגור ו־500 באולם פתוח. זו הפעימה הראשונה שלנו. תו ירוק בכניסה, ותו סגול מוקפד בפנים. כל קוני הכרטיסים יוכלו לשבת ביחד וביניהם יהיה כיסא פנוי". 

בוא נדבר על הספורט - הרי המגרשים יותר גדולים. אתם הולכים לפתוח גם את זה?
"נכון. ככל הנראה אנחנו נעשה גם את זה בפעימה הבאה, אבל עם מספרים גדולים יותר. אנחנו מבינים שזה צריך להיות בהדרגה, ומאמין שבחודש מרץ נראה קהל במגרשים. יש הרבה כניסות ואפשר לחלק את הקהל בשביל למנוע התקהלות מיותרת". 

כאמור, על פי המתווה שגובש בשבועות האחרונים בהובלתו של שר התרבות חילי טרופר עם משרד הבריאות, הוחלט כי מופעי התרבות, המוזיאונים והספריות הציבוריות יחזרו לפעול בשבוע הבא, בתאריך ה-23 בפברואר, תוך הקפדה על התו הירוק.

פרטי המתווה המדויק, כולל תנאי הכניסה למוזיאונים ולספריות יפורסמו בימים הקרובים. המתווה יופעל בכפוף לרמת התחלואה ולאישור הממשלה. מדובר בפעימה ראשונה במתווה הפתיחה ובהמשך יתרחבו הקהלים ויוגדלו המספרים במסגרת הפתיחה.