בצה"ל מעריכים כי בעוד פחות משבועיים, 75 אחוז מהצבא יהיה מחוסן אחרי החיסון השני. בסוף השבוע הקרוב הנתון יעמד כבר על חמישים אחוזים. גורמי רפואה בכירים בצבא אומרים כי כבר עכשיו ניתן לראות בלימה וירידה משמעותית בהיקף התחלואה בצבא: פחות ממאה חולים חדשים מדי יום בימים האחרונים לעומת כארבע מאות בשיאו של הגל השלישי.

קופות החולים פתחו את החיסונים לכלל הציבור. צילום: אבשלום ששוני.

מספר יחידות מבצעיות בצבא נמצאות כבר עכשיו תחת הגדרה של יחידות חסינות - יחידה שבה שיעור המתחסנים במנה שניה גבוה מ-85%. גם אם יהיו בעתיד חולים, הסיכוי להתפרצות בדומה להתפרצויות הענק בחודשים האחרונים נמוך מאוד, ולאור כך ליחידות שעברו את ה-85 תיפתחנה בימים הקרובות עוד הקלות כמו פתיחת חדרי כושר למשל.

במסגרות הלוחמות, ביחידה הרב ממדית החדשה שבה מאות חיילים וקצינים, 95 אחוז מהיחידה כבר עברו חיסון שני. בבית הספר לקצינים בה"ד 1 הנתונים אפילו גבוהים יותר ועומדים על 99 אחוזים, אך שם תחלופת החיילים גבוהה מאוד והנתונים משתנים כל הזמן. גם בחטיבות הסדירות המגמה הזו הולכת ומתחזקת. בינתיים שני גדודים סדירים - 932 של חטיבת הנחל וגדוד שקד של חטיבת גבעתי - חצו את האחוז שמאפשר לחייליהם לצאת הביתה כרגיל, על אף שהרמטכ"ל הגדיר, עוד במהלך התפרצות הגל השלישי של הקורונה, עוצר יציאות גם ביחידות הסגרות בצבא.

בצבא סבורים כי המגמות של הירידה בתחלואה בצבא מצביעות על כך שהחיסון עובד. עד לשעה זו לא נמצא בצבא מתוך עשרות אלפים שכבר חוסנו במנה שניה אפילו לא חולה אחד מאומת. השבוע יחוסנו עוד כ- 40 אלף חיילים בחיסון שני, ובסוף השבוע הבא בצה"ל יסיימו באופן מעשי את מרבית מבצע החיסונים בתוך הצבא, כאשר גם בהמשך בכמויות קטנות יותר יתבצעו חיסונים למי שלא חוסן מסיבות שונות.

גורם צבאי בכיר מעריך כי כ-80 אחוזים מהחיילים בצבא יתחסנו בחיסון השני, כשלנתון הזה יש להוסיף עוד את אלפי החיילים שהיו חולים במחלה ולכן לא יקבלו את החיסון. עד לפני כשלושה שבועות בצה"ל לעומת הנהוג באזרחות חיסנו גם חיילים שהיו חולים במחלה, אבל בעקבות דרישה של משרד הבריאות כלפי צה"ל שהוא חורג מעקרון של שוויוניות לעומת מה שנהוג באזרחות ולכן בשלב הזה  בצה"ל חדלו מלחסן חיילים שהיו חולים במחלה, כל עוד במשרד הבריאות לא משנים את ההנחיות הכלליות.