בעקבות הירידה בתחלואה בקרב מבוגרים: שלושה ילדים מאושפזים בבית החולים מאיר בכפר סבא במצב קשה בעקבות סיבוכי מחלת נגיף הקורונה, כך נמסר מטעם בית החולים היום (שני). בסך הכל, מאושפזים במרכז הרפואי חמישה ילדים, כששניים מהם סובלים ממחלת "פוסט קורונה", לאחר שחלו לפני כחודש, וכעת סובלים ממחלה מורכבת הכוללת תגובה דלקתית רב מערכתית.

אחד מהילדים המאושפזים במצב לא יציב, ומטופל במחלקת טיפול נמרץ כאשר נשקפת סכנה לחייו. הילד השני עם תופעות ה"פוסט קורונה", נמצא במצב יציב, וכעת לא נשקפת סכנה ממשית לחייו.

מחלקת קורונה בבית חולים (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
מחלקת קורונה בבית חולים (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים בביה"ח סיפרה לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM: "אנו עדים לכך שעל אף שכולם היו בטוחים שהילדים אינם בסיכון מקורונה, ישנו מספר הולך וגובר של ילדים המאושפזים עקב קורונה ומהסיבוכים שלאחריה. חלקם מגיעים אלינו במצב רפואי מורכב ביותר. חשוב להיות מודעים לכך ולשים לב לתסמינים אחרי הקורונה – חום, פריחה, אודם בעיניים ותסמינים נוספים, גם כחודש לאחר המחלה".

מה את יכולה לספר לנו על ילדים בקורונה?
"זה כבר מפורסם בעולם, ילדים שחודש אחרי הזיהום מפתחים תסמונת דלקתיים שיש לה קווים חופפים למחלת קוואסקי המתרחשת בילדים עם מעורבות לבבית, פריחה דלקת בעיניים ומרכיבים כמו שוק טוקסי. אלו חולים מאודמורכבים שיכולים להיות לא יציבים. אחד הדברים שברור לנו בקורונה זה ששום דבר לא ברור. אנו מאוד מקווים שזה לא חלק מעניין המוטציה הבריטית, שאנו הולכים לראות יותר ילדים כאלה או יותר ילדים חולים, ושזהו אפיזודה קצרה. חולים אלה הם בדרך כלל נערים, והם יכולים להיות מאוד קשים, אפילו במצב של סכנת חיים אך יש להם תגובה לטובה לטיפול האנטי דלקתי".  

"אני לא חושבת שאנו יכולים להשמיע צפירת הרגעה", הוסיפה הרופאה. "מלבד ילדי הקורונה, אנחנו רואים הרבה מאוד ילדים עם מצבים נפשיים לא קלים. אם בשנים קודמות המחלקות היו עמוסות בילדים עם קוצר נשימה ומחלות קשות פרי הווירוסים הנשימתיים, כרגע לצערנו הרב החטיבה מלאה בילדים עם ניסיונות אובדניים, הפרעות חרדה, ואני חושבת שלא נותנים על זה מספיק את הדעת, מה המשמעות הנפשית שטומנת הקורונה איתה. אני יודעת להגיד שיש עלייה משמעותית, אני לא יודעת להגיד את המספרים בצורה מדויקת, אבל דווחה עלייה בהפרעות החרדה, בניסיונות האובדניים, בשימוש באלכוהול וסמים".