האם במסגרת ההקלות בתחומי החיים השונים לאחר היציאה מהסגר, יחזרו בקרוב הסטודנטים במוסדות האקדמיים ללמידה פרונטלית? פרופ' ברק מדינה, רקטור האוניברסיטה העברית, שוחח הערב (שני) עם ענת דוידוב ב"איפה הכסף" ב-103FM על מתווה ההוראה לחזרה ללימודים.

מה הרציונל?
"הוראה מרחוק זה תחליף סביר לאי הוראה בכלל, אך זה לא תחליף מספיק טוב להוראה בכיתות. אנחנו חייבים להציל את שנת הלימודים הזאת, ולקיים לימודים באופן סביר ככל האפשר באמצעות לפחות קיום חלק מהשיעורים בכיתות. זה כך כבר שני סמסטרים, יש תלמידי שנה א' שמעולם לא היו בקמפוס, זה מצב מדאיג ואנו לא יכולים להרשות לעצמנו להמשיך אותו. אם מצב התחלואה היה חמור ולא היו חיסונים, לא הייתה ברירה".

מה אתם מציעים?
"אנו מציעים שמי שיוכל לבוא ולהשתתף בשיעורים בכיתה הם רק מי שיתחסנו, החלימו מהמחלה או יציגו תוצאה שלילי מה-48 שעות האחרונות. אנו לא רוצים לפגוע באותם אנשים שלא יתחסנו, בין אם מורים או תלמידים שבוחרים לא להתחסן או לא יכולים, לכן אנו קובעים מתווה בו מי שישתתף בשיעור בכיתה הוא רק מי שיתחסן, ומי שלא, יכול להשתתף בשיעור באמצעות הזום. הכיתות מצוידות במצלמות וזה מאפשר השתתפות. אי אפשר להגיד שזה אותו דבר, מי שלא נמצא פיזית בכיתה לא זוכה לאותם תנאים כמו מי שמרחוק, אבל זה ממזער את הפגיעה במי שלא התחסן ולא יכול להגיע לקמפוס.

"הערכתנו היא ש-95 אחוזים מהסטודנטים יתחסנו. אנו עומדים לצאת בסקר אנונימי בו נשאל את הסטודנטים לגבי התחסנות ומתווה ההוראה. האינדיקציות הן שיש קבוצה קטנה מאוד שמתנגדת לחיסונים בקרב ציבור הסטודנטים, וזה עולה בקנה אחד שמי שהוא רציונלי ומאמין למדע ולומד באוניברסיטה לא צפוי להתנגד לחיסונים".