גורמים מדיניים בכירים וגורמים במערכת הביטחון מעריכים כי ישראל לא תמנע הכנסת חיסוני קורונה לרצועת עזה, שמקורם ברשות הפלסטינית או ממקומות אחרים בעולם, כפי שאינה מונעת העברת תרופות לעזה. זאת לאחר שפניה רשמית מהרשות הפלסטינית התקבלה בתחילת השבוע.

גורם בכיר במערכת הביטחון סיפר ל"מעריב": "ישראל אינה מונעת תרופות לרצועת עזה ולכן גם ישראל לא צפויה למנוע חיסונים שמקורם לא מישראל". עם זאת, לדברי גורמים ביטחוניים, החיסונים שרכשה ישראל לא יועברו לרצועת עזה כסיוע והנושא אינו נמצא על הפרק. לעומת זאת חיסונים שנרכשו על ידי מדינות אחרות ומעוברות כתרומות, מהווים נושא אחר.

קורונה בעזה (צילום: רויטרס)

עוד העריכו הגורמים, כי אם הייתה התקדמות בנושא השבויים והנעדרים, ניתן היה לדבר על סיוע ישראלי משמעותי וישיר גם בנושא החיסונים, אך כרגע זה לא על הפרק. כאמור כבר בתחילת השבוע הועברה בקשה של הרשות הפלסטינית להעביר חיסונים לרצועת עזה, אבל בישראל טרם התקבלה החלטה רשמית ולא התנהל דיון בעניין בדרג המדיני. 

בנוסף, אתמול דנה בהעברת חיסונים לרשות הפלסטינית ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בראשותו של ח"כ צבי האוזר, בסיומה לא גובשה החלטה סופית, אלא תועבר לידי הדרגים הרלוונטיים ברשות המבצעת. לאחרונה, עלו פרסומים רבים בסוכנויות זרות, לפיהן ישראל עצרה את משלוחי החיסונים שיועדו לתושבי רצועת עזה, וגינו את המהלך. גם שרת הבריאות הפלסטינית, ד"ר מאי אל קאילה נקפה אצבע מאשימה כלפי ישראל והבהירה: "זו אחריותם".