משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי הוא מעדכן את תוכנית הרמזור לצורך פתיחת מערכות החינוך ברשויות השונות, החל מיום ראשון הקרוב ה-21 בפברואר. השינוי מתבצע לאור מגמת השיפור בתחלואה בנגיף הקורונה ברחבי הארץ, אשר משפיעה על ההתקדמות בציוני הרמזור של הרשויות המקומיות.

ההחלטה התקבלה הבוקר במהלך דיון בהשתתפותו של שר הבריאות יולי אדלשטיין, לבחינת מספר שינויים ועדכונים בביצוע חיתוך הרמזור הקרוב. על פי המתווה שאושר בממשלה, החזרה ביום ראשון תכלול בנוסף לגני הילדים וכיתות א'-ד' גם את כיתות ה'-ו' ו יא'-יב' – וכל אלה בישובים ירוקים וצהובים וכן ביישובי "כתום בהיר".

שר החינוך יואב גלנט על פתיחת מערכת החינוך. צילום: ועידת בשבע 2030- מתחם 'דיזיין סיטי' במישור אדומים

השינויים שהתקבלו היום כוללים בין היתר את דחיית חיתוך הרמזור, מהיום למחר, על מנת שהחיתוך ישמש הגורם הקובע לפתיחת מערכת החינוך. ציון הרף לערים "כתומות בהירות" שעמד עד כה על 6.5, יעודכן ל-7 ומטה. רף ההתחסנות ימשיך להיות 70%, חישוב שיעור ההתחסנות יבוצע על בסיס השיעור המחושב ליום ראשון ה-23.3, כלומר, השיעור שיהיה נכון ליום פתיחת מערכת החינוך ולבסוף, שיעור ההתחסנות לא יכלול את המחלימים מקורונה.

החל מהשבוע הבא מתכננים במשרד הבריאות לחזור לשעון הרמזור המקורי, אשר ייחתך פעם בשבוע בימי רביעי ועל פיו תיקבע פתיחת מערכת החינוך בשבוע שלאחר מכן.