ליאת מבורך, אלמנתו של ליאור מבורך בן ה-30, שנפטר במהלך אשפוז לאחר שחלה בקורונה, שוחחה היום (חמישי) עם סיון כהן ב-103FM. היא סיפרה כי היה אדם בריא לחלוטין, והוסיפה: "הוא לא הפסיק לשלוח לי הודעות תצילי אותי". היא אף טענה כי בעלה לא זכה ליחס הולם מהצוות בבית החולים בו טופל: "ביקש שעתיים רופא ולא הגיע אף אחד".

 בעלך היה בחור בריא לגמרי?
"לחלוטין".

כיצד הוא נדבק בקורונה?
"שבוע לפני שהוא נפטר, הוא התחיל לא להרגיש טוב. היו לו תסמינים, החום לא ירד, התחיל להשתעל, היה לי מאוד קשה לפני שהוא התאשפז, ימים מאוד קשים בבית. הוא כבר לא הרגיש טוב, יום שלישי פיניתי אותו באמבולנס, הוא כבר לא יכול היה לנשום הגיע לאסף הרופא ואמרו לו 'המצב שלך קשה'. הוא שולח לי הודעה, התקשר אליי ב-01:30 בלילה ואמר, 'ליאת הם אומרים שהמצב שלי קשה אני על מכונת חמצן רגילה'".

לא אקמו?
"לא. כעבור יומיים ליאור עובר למכונה של 100 אחוז חמצן עם מסיכה, כל יום הרופאה מתקשרת אליי ואני שואלת מה מצבו והיא אומרת אין שינוי. אמרתי מה זאת אומרת? הוא מקבל תרופה, לא אמור להיות שינוי? היא אומרת לי 'לא, כל אחד לגופו'".

המצב מתדרדר בינתיים.
"היא אומרת שהוא נשאר אותו דבר, אין שינוי לטובה או לרעה. יום שלישי, הוא לא הפסיק לשלוח לי הודעות כי לא יכול היה לדבר, מהרגע שהוא התאשפז היה קשה לו להגיד אפילו 'כן' ולא'. הוא לא הפסיק לשלוח לי הודעות 'תצילי אותי'. הוא שלח לי בבוקר 'ליאת תבואי לראות אותי, אני זקוק לך אני חייב אותך, אני חייב שתחזקי אותי. אני עומד למות ליאת, תצילי אותי'. הם לא באים לעזור לי אני מבקש שעתיים רופא אף אחד לא נכנס, שולחים לי אחות שלא מבינה שום דבר', סנדלרית שאומרת לו 'אני לא מבינה בזה'. אני מתקשרת למחלקה ואומרת אתם שולחים לו אחות שלא מבינה, כן אולי זאת אחות מתנדבת אמרתי מה את משחקת בבן אדם? הוא כולה בן 30 מה הוא ראה בחיים? תעזרי לו. 'לא, בעלך מפונק הוא לא עוזר לעצמו', כך ענו. איזה לא עוזר לעצמו? הוא נלחם שבוע שלם כמו אריה".

מחלקת קורונה שאתם לא יכולים להגיע?
"חוץ מזה שאבא שלי היה שם יום יום, בא לבקר אותו, טיפל בו והאכיל אותו ומה לא עשה בשבילו כדי שירגיש טוב. אז התקשרתי למחלקה ושאלתי האם מכניסים לרופא? וענו 'עוד לא, עוד לא'. אמרתי להם שהוא חופר לי בהודעות פשוט מסכן תעזרי לו, אני הייתי בבידוד, גם אני חליתי עם הבנות. אמרתי להם שיש להם מזל שאני לא יכולה לצאת אחרת הייתי יושבת במחלקה עד שהוא היה יוצא מזה".

מתי הודיעו לך?
"מתקשרים אליי בשעה 23:45 בלילה אומרים 'בעלך, אנחנו שעתיים שלוש איתו בחדר אנחנו רוצים להנשים אותו', אמרתי למה אין לכם עוד מכונות שיעזרו לו? הנשמה את לא יודעת אם תצאי מזה או לא. היא אומרת לי אנחנו לא יודעים מה לעשות, בעלך בהתחלה לא רצה שינשימו אותו. איך אתם מחכים עם אדם שעתיים שלוש ברגע שהסטורציה שלו יורדת? שלוש שעות? אתם רואים שהמצב לא טוב - אז תנשימו אותו, למי אתם מחכים? אחרי כמה זמן אמרו, 'בעלך רוצה שינשימו אותו, אנחנו מנשימים אותו'. אמרתי לו 'אני מבטיחה לך שתצא מזה, אתה אדם חזק. אין לך מחלות רקע, אתה אדם בריא אין מצב שלא תצא מזה אני מבטיחה שאני אגיע לרבנים הכי גדולים לעזור לך שתצא מזה, רק תפילות יעזרו".

ואז?
"אחרי שהנשימו אותו. אחרי שעה ומשהו אמרו לי 'ליאת שלום, המצב של בעלך הולך ומתדרדר ואני מאמינה שהוא כבר נפטר. את יכולה להגיע דחוף?', אני אומרת שאני בבידוד, מה אני עושה? אבא שלי אמר אני אבוא לבית החולים, הוא ואחי הלכו לבית החולים לליאור ואמרו שהמערכות שלו כבר קרסו".

הוא כבר לא בין החיים?
"לא".

אתם זוג צעיר, בן 30 בלי מחלות רקע. עם שתי ילדות קטנות.
"כן, כן. תינוקת שבקושי הספיק להכיר. יש פה רשלנות רפואית גמורה. אסף הרופא עשו טעות עם בעלי מאוד חמורה מאוד. אני מתחננת שהרופא ייכנס כל הזמן אני צריכה לחפור למחלקה שיעזרו לבעלי?"

אנחנו רוצים לעזור לך, נותרתם במצב כלכלי לא פשוט.
"בעלי היה המפרנס העיקרי בבית. הוא היה עצמאי, אין לי מה להגיד, אני פשוט כואבת אני רוצה להגיד לכולם שילכו להתחסן. בעלי לא הספיק להתחסן, הוא לא האמין בזה. אני התחסנתי. הוא היה בסוף מתחסן אבל לא הספיק להגיע לחיסון כי בהתחלה לא פתחו לצעירים".

יש לך מסר חשוב?
"מי שזה לא פוגע בו במשפחה שלו, מה שאני עוברת עכשיו זה פשוט ייסורים, אני עוברת ייסורים. מי שלא עובר את זה לא יודע במה מדובר. אין לי מה להגיד יותר".