שרי הממשלה החליטו הערב (חמישי) שלא להקדים את פתיחת מערכת החינוך, כלומר תלמידי כיתות ז'-י' לא ישובו לבתי הספר בשבוע הבא אלא רק בהמשך, בהתאם לתוכנית היציאה של משרד הבריאות. 

ההחלטה התקבלה לאור הפתיחה הרחבה יחסית של המשק שעלולה להביא לעלייה בתחלואה ולנוכח החששות באשר להשפעת המוטציה הבריטית והדבקה מוגברת על ילדים ונוער שאינם מחוסנים. 

בשל החששות, הוחלט בשלב הזה לאמץ גישה זהירה ולהיצמד כאמור לתכנית היציאה של משרד הבריאות. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לבדוק מדוע בבריטניה החליטו לסגור עד חודש אפריל. עם זאת, ייתכן כי החלטה על הקדמת החזרה ללימודים תתקבל בהמשך בקבינט הקורונה, שלא ידוע מתי יתכנס. 

לירון שמם, אימא לשניים, בהפגנה נגד אי פתיחת החינוך. צילום: אבשלום ששוני

כזכור, לפני כשבוע נכנס לתוקף מתווה החינוך שאושר בקבינט הקורונה, במסגרתו נפתחו הגנים וכיתות א' - ד' בערים ירוקות וצהובות. כמו כן, תיפתח מערכת החינוך גם בערים כתומות שציון הרמזור שלהם מתחת ל-6.5 ועם 70% לפחות של מחוסנים במנה שנייה מקרב אוכלוסיות בני ה-50 ומעלה.

אתמול עדכן משרד הבריאות את תוכנית הרמזור לצורך פתיחת מערכות החינוך ברשויות השונות, החל מיום ראשון הקרוב ה-21 בפברואר. השינוי מתבצע לאור מגמת השיפור בתחלואה בנגיף הקורונה ברחבי הארץ, אשר משפיעה על ההתקדמות בציוני הרמזור של הרשויות המקומיות.

על פי המתווה שאושר בממשלה, החזרה ביום ראשון תכלול בנוסף לגני הילדים וכיתות א'-ד' גם את כיתות ה'-ו' ו יא'-יב' – וכל אלה בישובים ירוקים וצהובים וכן ביישובי "כתום בהיר". על פי המשוער, ב-9 במרץ ישובו הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות + בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים.