בית החולים תל השומר פרסם הבוקר (שישי) תוצאות מחקר שהעיד כי אחוז ההדבקה בקורונה פוחת ב-75 אחוזים לאחר 15 עד 28 ימים ממתן מנת החיסון הראשונה של פייזר נגד הקורונה.

המחקר, שפורסם בכתב העת הרפואי LANCET עבר ביקורת עמיתים, והתמקד במחקר של כ-9,000 עובדי שיבא, 7,000 מהם קיבלו את המנה הראשונה בינואר. הצוות של המרכז הרפואי מצא, בנוסף לירידה הדרמטית באחוז ההידבקות, ירידה של 85 אחוזים בהדבקה סימפטומטית.

לדברי פרופ' גילי רגב יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, רק 170 אנשים נדבקו במהלך שבועים. מבין אלו שחלו, 99 בלבד הראו תסמינים. 89 מהחולים לא היו מחוסנים.

חיסון לקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חיסון לקורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

רגב יוחאי הוסיפה כי בית החולים משלים כעת מחקר על השפעת המנה השנייה, שלדברי החוקרים, על אף תוצאות הניסוי המעודד, עדיין סבורים כי היא חיונית. עם זאת, היא ציינה כי המחקר תומך בהחלטת ממשלת בריטניה לאחר את הזמן בין מנת החיסון הראשונה לשנייה על מנת לחסן אנשים נוספים.

"זהו המחקר הראשון המעריך יעילות של מנה אחת של חיסון בתנאי חיים אמיתיים ומראה יעילות מוקדמת, עוד לפני ממתן המנה השנייה", אמר פרופסור אייל לשם, מנהל המכון לרפואת מטיילים ומחלות טרופיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר.