אופטימיות זהירה: מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן עדכן הבוקר (ראשון) מקדם ההדבקה ירד ל-0.79. מהנתונים עלה עוד כי 1,164 מאומתים לנגיף אובחנו אתמול, זאת לאחר ש-6.4% מבין 18,297 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות.

עם זאת, באמ"ן מזהירים כי בשבועות הקרובים תיתכן עלייה חוזרת בתחלואה בשל הסרת ההגבלות ותפוצתו הנרחבת של הווריאנט הבריטי. עוד ציינו באמ"ן כי "נדרשת אחריות אישית והקפדה על ההנחיות, בפרט על רקע חג הפורים השבוע".

בתוך כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי בישראל התחסנו עד כה 4.3 מיליון בני אדם נגד נגיף הקורונה, מתוכם כ-3 מיליון כבר קיבלו את המנה השנייה של החיסון. אדלשטיין צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "למעלה מ-3.2 מיליון איש, מתחסנים ומחלימים, יכולים ליהנות ממקומות שנפתחו למחזיקי התו הירוק: חדרי כושר, בתי מלון ותרבות".

מנכ''ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי התראיין ברשת ב' והסביר כי "ככל שיתחסנו יותר אנשים, אני מקווה שלא נגיע לסגר רביעי. זה תלוי רק בנו, למרות העייפות והמיאוס מהמגפה. חייבים להמשיך להקפיד על מסכה ומי שלא התחסן – שילך להתחסן".

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בגל"צ כי "למרות יעילות החיסונים - גל נוסף וסגר נוסף הוא תרחיש אפשרי. השבוע נגיע ל-3 מיליון מחוסנים, כמעט שליש מהאוכלוסייה". 

אש אמר עוד כי "אנו יודעים שהחיסון מונע תחלואה קשה, אבל ההדבקה היא הנעלם הגדול. עוד לא פוענח האם המתחסן נושא את הנגיף ומעביר אותו הלאה, מעריך שנדע את זה בשבועות הקרובים".

ראש מטה מגן ישראל תומר לוטן התראיין גם הוא בגל"צ, והתייחס גם הוא לאפשרות כי הסגר השלישי יהיה האחרון בישראל: "אנחנו מאוד מקווים שזה המצב, אך למדתי כבר שלא להתחייב לשום דבר מול הנגיף, שמתחכם את עצמו כל הזמן".

לוטן גם התייחס לתוכנית התו הירוק שתחל לפעול היום וציין כי המסעדות ובתי הקפה עתידים להיפתח בעוד שבועיים בדיוק, במידה ותוכנית התו הירוק שתפעל החל מהיום, לא תגרום לעלייה בתחלואה.