אודליה, גיסתה של אוסנת בן שטרית בת ה-32 שנפטרה היום (ראשון) בבית החולים הדסה עין כרם, עלתה הבוקר בשידור גל"צ על מנת לשוחח על האסון שפקד את משפחתה. מלבד אוסנת, איבדה המשפחה גם את העובר שהיה בבטנה, אשר הרופאים יילדו בניתוח קיסרי על מנת להצילו, ללא הצלחה.

אוסנת הגיעה לבית החולים כבר בשבוע שעבר, מה היה מצבה אז?
"היא סבלה מקורונה יחד עם דלקת ריאות חריפה ונזקקה כבר אז לחמצן. מאז התחיל המצב להידרדר, עד שאתמול נאלצו להרדים אותה. באמצע הלילה ראו שהכל לקראת קריסה וחיברו אותה להנשמה, הגוף קרס ולאחר כשעה היא כבר נפטרה. גם העובר לא שרד למרות כל המאמצים של הצוות".

מחלקת קורונה הדסה עין כרם (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מחלקת קורונה הדסה עין כרם (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

את אומרת שהיא הגיעה במצב קשה מאוד לבית החולים, בשבוע ה-30 להריון, היא הספיקה להתחסן?
"בעלה התחסן, אני חושבת שהיא גם הייתה לקראת החיסון הראשון, למרות שהייתה בחודש שביעי".

מה אתם חוויתם בימי האשפוז שלה שם? יש לה ארבעה ילדים בבית?
"חוסר אונים ענקי, רק התפילות החזיקו אותנו. לא ציפינו שהקורונה תכריע אישה כל כך צעירה בשנים הכי יפות שלה. לא האמנו שזה יגיע לתמותה, אף אחד לא חשב שזה יקרה. אבל זה קרה לצערנו. היא השאירה אחריה ארבעה ילדים קטנים כולל תינוקת בת עשרה חודשים. הגדול רק בן תשע וחצי. זו טרגדיה קשה למשפחה, לעיר, לכולם".

לפני שחלתה, היא שיתפה בחששות של היריון בזמן קורונה? יש נשים שמתמודדות עם הקושי הזה והחששות האלו, גם הלבטים על החיסון בשלב מתקדם של ההריון?
"הלבטים נמצאים בכל בית בתקופה הזו. היא מאוד התלבטה, אבל היא הייתה לקראת החיסון. היא כבר אמרה שדי והיא הייתה ממש לקראת החיסון. זה הגיע רגע לפני".

איך ממשיכים מכאן? איך המשפחה תתמודד?
"צריכים המון כוח, הרבה כוחות נדרשים פה. זה מצב ממש עצוב".