חיסונים תמורת שלום: האם ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע חיסונים לקורונה בתמורה לנרמול יחסים עם מדינה שאין לישראל קשר רשמי איתה? לדברי גורם ממשלתי בעל ידע בנושא, ישראל שוקלת אם לתרום חיסונים למדינות מתפתחות. 

בין המדינות אליהן ישראל שוקלת לשלוח מנות של חיסון ישנה גם מדינה שעמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים, אך היא מוכנה לשלוח אליה חיסונים תמורת נרמול היחסים, כך לפי דיווח בגל"צ.

לדברי הבכיר הישראלי, ישראל עובדת עם "ידיד מיוחד" על חלוקת מנות חיסון למדינות אחרות - לפי ההערכה, ייתכן כי מדובר על איחוד האמירויות הערביות, שהיא גם אחת המובילות בעולם בחיסון האוכלוסייה שלה.

כזכור, נתניהו אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בסיוע למדינות אחרות לחסן את אוכלוסיותיהן כאשר ישראל מסוגלת לעשות זאת. ישראל הזמינה יותר מנות של חיסון ממה שהיא זקוקה לו, אך משרד הבריאות מבקש לחסן הרבה יותר ישראלים לפני העברת החיסונים הלאה. עד כה כ-49.1% מהמבוגרים הישראלים קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון, בעוד 33.3% חוסנו לחלוטין. ישראל היא המובילה בעולם בחיסון אוכלוסייתה.

כזכור, מוקדם יותר היום משרד הבריאות הזהיר את נציגי קופות החולים כי בעוד כשבועיים יסתיימו משלוחי החיסונים לקורונה מחברת "פייזר" - כך טענו נציגי המשרד בשיחה שהתקיימה בין מנהלי קופות החולים לבכירי משרד הבריאות. עם זאת, במשרד הדגישו כי למרות סיום המשלוחים - לא צפוי מחסור בחיסונים שכן במקביל, משלוחי חיסונים של חברת מודרנה צפויים להתחיל להגיע לארץ בשבועות הקרובים.