אורי סעדון, דודה של אסנת בן שטרית ז"ל שנפטרה כתוצאה מסיבוך הקורונה, שוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM. הוא הסביר, בדמעות, על חשיבות החיסון, על הטרגדיה הנוראה שפקדה את המשפחה ויצא בצורה הכי ברורה שיש נגד כל מתנגדי החיסונים למיניהם: "אני בז לכל אלה שאומרים לא להתחסן".

מתי אסנת התחילה להרגיש לא טוב?
"שבועיים שזה נגרר כמו נצח... אנשים לא צריכים לשמעו את הדמעות שלי. הם צריכים לשמוע את דמעות הילדים, לראות איך הם צעקו אתמול. ישבנו אתמול בארוחת הערב, והילד בן השש ומר לאבא שלו 'אני מתגעגע לאמא'. אני רוצה שאותם קשקשנים שאומרים לא להתחסן יסתכלו לילד הזה בעיניים. שיבואו ויתנו לילדים תשובות, למה לא להתחסן? אם הייתה מתחסנת לא היה קורה כלום". 

היא הייתה בבית בהתחלה נכון?
"כן, היא הייתה בהתחלה בבית ולא רצתה להתפנות. היא אמרה לאחותה שעוד שבוע היא קמה על הרגליים. היא לא ידעה בדיוק לפני שבועיים שהיא חולה, היא הרגישה לא טוב ואמרה לבעלה שהיא לא מרגישה טוב ושהיא תישאר בבית". 

היא הלכה להיבדק?
"או שהיא הלכה להיבדק או שבאו אליה. היא הבינה שזה קורונה ופונתה לבית חולים כשהתחילו בעיות נשימה. משם הסיפור כבר ידוע והתגלגל בצורה טרגית. לא תגיד שהיא הייתה חולה לפני כן, היא הייתה אריה בבית, היא הייתה המפרנסת היחידה בבית, מסכנים הילדים, בעלה לא במצב בריאותי.. יש לו בעיות בריאותיות. מחר יבקשו הילדים בבוקר קורנפלקס, מאיפה יתנו להם?". 

מי דיבר איתכם, מי ניסה לשכנע אתכם לא להתחסן?
"אני בז לכל אלה שאומרים לא להתחסן. אני התחסנתי, הילדים שלי התחסנט פעמיים, וכל מי שאני מכיר התחסן. אם הייתי יודע שהיא לא התחסנה הייתי משגע אותה שתתחסן". 

מי ניסה לשכנע אותה לא להתחסן?
"הכל ברשת. שולחים הודעות, זה אומר ככה וזה אומר ככה. כשזה מגיע למשפחה שלהם מדברים אחרת". 

גם בתוך המשפחה היו כאלה שקראו לא להתחסן, שמענו את הגיס.
"הגיס, הוא אמר לי שבעקבות המקרה של אוסנת הוא סגר את הקבוצה וכבר לא תומך באנשים האלה. הוא אמר ששינה את הדעה שלו". 

אורי בעלה התחסן?
"בטח".

יש עוד אלפים של נשים בהריון שלא לוקחות חיסון. מה אתה אומר להם?
"אני אומר להן שאם הן רוצות להיות כמונו, להצטרף למשפחה - בבקשה, אל תתחסנו. אתם רוצים להצטרף למשפחה השנייה שלנו, שהולכת לשמחות ולא קמה בבוקר עם דמעות בעיניים - תפדלו. אוסנת עוד לא התחילה את החיים שלה, בת 32 עם עובר שגם נפטר. הדברים מדברים בעד עצמם. תסתכלי על הילדים, מה יש להגיד יותר מזה?". 

אתם מנסים לאסוף כסף עכשיו?
"המשפחה שבורה. יש את קופת העיר שמטפלת בכל הדברים האלה ועוד כמה מקומות שאני לא כל כך מעורב בהם... מי שיכול לתרום זה מאוד יעזור, יש ילדים קטנים, תינוקת בת תשעה חודשים, ילד בגיל 6, 8 ו-12".