השף אסף גרניט, שקיבל לאחרונה כוכב מישלן, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ב-103FM על המתווים האפשריים לפתיחת ענף המסעדנות וסיפר על ישיבות עם נציגי משרד הבריאות, בהן הוצעו רעיונות מצד המסעדנים. הוא הבהיר: "הענף חייב להתחיל לפעול כי הענף יקרוס. אנחנו רוצים לפתוח מסעדות ולהרוויח, לא רק לשם שיראו פתוחות".

מה קורה? למה אין מתווה?
"אנחנו לא כל כך מצליחים להבין. אתמול היינו בשיחה עם נציגי משרד הבריאות וניסנו להבין מהו המתווה, אבל קיבלנו בעיקר שאלות שמופנות אלינו. הם שאלו אותנו איך אנחנו חושבים שצריך להיות המתווה, ופחות חשפו את מה שהם מתכננים. זה מאוד מוזר. מחסנים פה את האוכלוסייה כבר ארבעה חודשים, אז למה בנקודת זמן הזו, על פניו שבועיים לפני פתיחת המסעדות, אין שום מתווה?". 

אז מה אתם הצעתם?
"אנחנו הגשנו להם מתווה בצורה מסודרת. מדברים על 85 אחוז תפוסה לפי מתווה התו הירוק של משרד הבריאות, ובחוץ הושבה של תו סגול - מרחק של שני מטר בין שולחן לשולחן עם תפוסה מקסימאלית כמה שיותר גדולה. כי אנחנו רוצים להצליח לפתוח את המסעדות שלנו, אבל גם להרוויח, ולא לפתוח אותם רק כי הממשלה רוצה שהן יראו פתוחות בשביל לתת תחושה טובה בציבור. הציבור רוצה לבלות, הענף חייב להתחיל לפעול כי אנחנו כבר בסיטואציה שהענף קורס".

איך הם הגיבו? קיבלתם תשובה?
"לא קיבלנו תשובה, ובעוד כמה דקות אנחנו עולים שוב לפגישת המשך אחרי הפגישה המאוד מבולבלת שהייתה אתמול. אני מאוד מקווה שנצליח להכניס לשם היגיון ולהרגיע את ההיסטריה. מסעדה, זה עסק מאוד בטוח, זה עסק ששומרים בו על התקנות, ואני מקווה שיקשיבו לנו. מסעדנים הם אנשים מאוד אחראיים שבסך הכל רוצים לחזור לעבוד. מקווה שיקשיבו לנו ולא ינחיתו עלינו דברים מלמעלה בכדי שנוכל להוציא את הדברים לפועל בשטח". 

לסיום, המסעדות בלונדון ובפריז עובדות?
"לא. מדברים שם על פתיחה, רק בחללים חיצוניים במהלך חודש מאי. זה כרגע מה שמדובר".