חברת סופרקום (Supercom) שמתמחה בטכנולוגיות זיהוי, מעקב, סייבר ואבטחת מידע תספק למשרד הבריאות 100 ערכות מעקב למחויבי בידוד, שיעדיפו את חלופת הצמיד הדיגיטלי והבידוד הביתי על פני בידוד במלונית. זאת, בהתאם לסיכום שהושג היום (רביעי) בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר, לפיו פיילוט מיידי לפיקוח על בידוד ביתי באמצעות צמיד דיגיטלי יחל כבר בשבוע הבא. 

הערכות שתספק סופרקום מורכבות משלושה מכשירים: PURECARE –   סמארטפון מוקשח מבוסס GPS ובלוטות', PURETAG – צמיד אלקטרוני מבוסס בלוטות' ו-PUREBEACON – תג לשימוש ביתי מבוסס בלוטות', אותו מחויב הבידוד יתקין בעצמו בביתו באופן פשוט וידידותי.

תוכנת הניהול של סופרקום מבוססת ענן ומאפשרת לספק מידע אודות מחוייבי הבידוד בכל זמן ומקום. בין יכולותיה: הגדרת לוחות זמנים, יצירת והפקת דוחות, העברת נתונים למשטרת ישראל אודות הפרת בידוד ושמירת המידע באופן מאובטח. 

חברת סופרקום הישראלית (SPCB נאסד"ק) הוקמה בשנת 1988 ומאז עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות ופתרונות זיהוי, ניטור ובקרה אלקטרוניים מאובטחים ללמעלה מ-30 מדינות בכל העולם. פתרונות החברה שמישים בישומי רפואה, בטחון, בקרה אלקטרונית ועוד.

יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר על הצמיד הדיגיטלי

כאמור, לצד הארכת הבידוד במלוניות עד ליום שלישי, ביום ראשון יחל פיילוט מיידי לפיקוח על בידוד ביתי באמצעות צמיד דיגיטלי, כשבמקביל תקודם חקיקה מידית בשבוע הקרוב שתאפשר גם את הרחבת הפיילוט וגם את הפעלתן של חלופות פיקוח נוספות שייתרו את הצורך במלוניות הבידוד.

סגן שר הבריאות יואב קיש הסביר על אופן פעולתו של הפיילוט, ואמר כי כל מי שמגיע לארץ יידרש לבצע בדיקת קורונה בנתב"ג ויעבור למלונית לחכות לתוצאות הבדיקה. אם הבדיקה שלילית, ישלח הביתה עם אזיק לבידוד ביתי. אם התשובה חיובית יישאר לבידוד במלונית. מחוסנים לא יידרשו בבידוד. 

קיש עוד הסביר כי בימים האחרונים יתקדמו בשני ערוצים - חקיקה בהובלת משרד הבריאות ופיילוט בתחילת שבוע הבא למאה אנשים שיקבלו צמיד דיגיטלי שיקושר לאפליקציה. טיוטה ראשונית תגיע לממשלה בתחילת שבוע הבא.