"המשטרה תטפל במחוללי הפרת התקנות גם במישור הפלילי והכוונה למארגני ויחצ"ני המסיבות, בעלי אולמות ומועדונים שיתירו לקיים מסיבות המוניות וחולים מאומתים שייתפסו מחוץ לביתם. כל שאר המפרים "יתכבדו" קנס כספי במידה ומדובר בהפרה ראשונה", כך מסר הערב (חמישי) למעריב גורם בכיר במשטרה. נציין כי בשל העוצר הלילי תגברה המשטרה את הכוחות בשטח, לרבות כוחות סמויים שיסתובבו בין המקומות המועדים לפורענות, בניסיון לסכל אירועים או לפזר אותם במידי.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי יצא לסיור במוקדי התנועה המרכזיים כדי למדוד דופק לעוצר הלילי . רנ"צ שבתאי הודה כי המשטרה הופתעה ברביעי בלילה ממסיבת הרחוב שהתקיימה בתל אביב: "כן הופתענו אם כי לא מדובר במסיבה מתוכננת אלא אירוע מתגלגל כשאזרחים מתווספים. אסור שזה יקרה ואנחנו ערוכים להגיב בהתאם".

המפכ''ל אף התייחס להפגנות הצפויות במוצאי השבת בבלפור מול מעון ראש הממשלה ואמר: "נהיה גם שם ונפעל על פי הנוהל הברור". לגבי יום ירושלים אמר המפכ''ל כי מבחינתו יש לסגור את כל התחבורה הציבורית לעיר החל ממוצאי השבת ולא לפתוח גם בראשון. "פעלנו מול מנהיגי ציבור, לא נאפשר טישים וכל אירוע אחר או פעילות בירושלים. הפעילות שלנו בעיר אינטנסיבית עם כוחות מתוגברים ככל שידרש" בנוסף, רנ''צ שבתאי הסביר כי הכניסות לערים חרדיות יחסמו, בתוכן גם בני ברק ואלעד: "הסיכול של ההתקהלויות בירושלים מתחיל מהערים במרכז הארץ". 

שבתאי התייחס למסיבה בתל אביב שנערכה אמש: "זהו אירוע מתגלגל החל במספר מקומות של משלוחי טייק אווי, ואנשים הגיעו לשם והחלו להצטבר, אז המשטרה הגיעה וחילקה כ-50 קנסות". לבסוף הודה המפכ''ל לשוטרים וציין כי "זו המשימה לשמה אנחנו קיימים היום, אנחנו חייבים לעמוד בציפיות מאיתנו".

כשעה ורבע לפני תחילתו של העוצר הלילי לרגל חג הפורים, שנכנס לתוקפו הערב בשעה 20:30, נרשמו בתוך הערים פקקי תנועה ועומסים כבדים בכבישים המרכזיים באורך קילומטרים. זאת, ככל הנראה, בשל מספרם הרב של האנשים שסיימו קריאת מגילה או קניות לחג ולסוף השבוע. 

כזכור, החל מהלילה ועד מחר בחמש בבוקר, וכן במהלך סוף השבוע, המשטרה תפרוס 24 מחסומים בכבישים בין עירוניים לצורך אכיפת מגבלות התנועה. לצד אלו ייפרסו גם מחסומים ניידים בתוך הערים, בהתאם לשיקול דעתם של מפקדי מחוזות מרחבים ותחנות. המשטרה תגביר את האכיפה החל משעות הלילה.

ביום ראשון הקרוב, הוא שושן פורים, המשטרה תתמקד תגביר את האכיפה בצורה משמעותית באזורים דתיים ובפרט חרדיים, בהם קיים חשש כי חלקים בציבור החרדי לא יוותר על החגיגות. בנוסף, נבדקת האפשרות לאסור תחבור ציבורית בירושלים משבת ועד ראשון. 

קריאת מגילה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
קריאת מגילה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

"המטרה היא למנוע בראש ובראשונה את מסיבות הפורים"

בתוך כך, סגן ניצב גיא לוי, ראש מדור תעבורה באגף התנועה, התייחס לפעילות המשטרה המוגברת במהלך תקופת העוצר הלילי. "החל מהשעה 20:30 בערב, כ-24 מחסומים בפריסה כלל-ארצית יוצבו בדרכים הבין עירונית, יחד עם עוד כ-200 מחסומים שיהיו פרוסים בכניסות וביציאות מהערים. המטרה של הסגר הלילי היא, בראש ובראשונה, למנוע את מסיבות הפורים. אתמול ראינו מסיבות באזור תל אביב, והיום אנחנו מדווחים על כ-31 מסיבות שסוכלו מבעוד מועד, וכ-33 מארגני מסיבות שהובאו לחקירה", אמר בראיון לאלון גל וג'ודי ניר מוזס ב-103FM.

כל הפרטים על העוצר הלילי במהלך פורים

"העונש למי שמתרחק יותר מקילומטר מביתו ולא על-פי התקנות של מה שמותר לו לעשות, הוא כ-500 שקלים. בנוסף, מארגני מסיבות ומי שיפתח את בית העסק שלו בעוצר הלילי, יקבל קנס של 5,000, 7,000 ועד 10,000 שקלים", אמר סנ"צ לוי.

לדבריו, "הלילה יהיו המון שוטרים ברחובות. אנחנו מדברים על יותר מ-2000 שוטרים שיהיו הלילה, מכל היחידות. אני פונה למי ששומע אותנו עכשיו, ומבקש את שיתוף הפעולה של הציבור, בלעדיו לא נוכל להצליח. לא לשכוח שמשתוללת מגפה בחוץ".

הקצין התייחס לטענות על אכיפה בררנית, ואמר: "אנחנו עושים הכל במסגרת האפשרויות של משטרת ישראל. כשאנחנו מדברים על הלוויות המוניות, אין מארגנים להלוויה, בניגוד לאנשים שמזמינים למסיבה נגד התקנות ונגד כל מגבלה אפשרית. להלוויה אין מארגן".

"80 אחוז מהדו"חות שנרשמו בשבוע האחרון, נרשמו בערים האדומות במדינת ישראל. אנחנו הולכים למקומות בהם אנו אמורים לאכוף, אנחנו הולכים למקומות שאנחנו יודעים שהם מועדים לפורענות. אי אפשר להגיד שהאכיפה במדינת ישראל היא לא שוויונית", סיכם סנ"צ לוי.