הלילה (שישי) החל העוצר הלילי שהטילה הממשלה למשך ימי חג הפורים. בבני ברק סמוך לחצות החלו עימותים עם שוטרים, במהלכם מאות חרדים הציתו פחים והבעירו אשפה. שוטרי יס"מ של מחוז תל אביב נכנסו לאותם רחובות ופינו את המתקהלים כשצוותי כיבוי עסקו בכיבוי האש. המשטרה חילקה הלילה מעל ל-1,300 דו"חות למפרי ההנחיות למיניהם.

כמה מהמקרים בהם בוצעה אכיפה על ידי שוטרים כנגד מפירי התקנות והנחיות הסגר:

  • במהלך הלילה אותר מסיבת פורים במלון באזור רחוב הנביאים בירושלים בה השתתפו כ-250 משתתפים שהחלו להתפזר עם הגעת השוטרים. מארגנת האירוע, המרקידן ובעל המקום עוכבו ונרשמו דוחות בגין הפרת התקנות.
  • מסיבת פורים נוספת אותרה ופוזרה בדירה ברחוב היעל בישוב פסגת זאב בה השתתפו כמה עשרות, נרשמו דוחות לאדם ששכר את המקום (5,000 ש"ח) ו-6 דו"חות כנגד המבלים במקום בגין הפרת תקנות הקורונה.
  • ברחוב הרכבים בירושלים אותרה מסיבת פורים נוספת בה השתתפו כמה עשרות, נרשמו 14 דו"חות בגין הפרת התקנות ועוכבה חשודה בגין העלבת שוטרים שפעלו במקום.
  • מסיבת פורים נוספת בה השתתפו כמה עשרות במבנה ברחוב הורקניה בירושלים אותרה ופוזרה. באירוע זה נרשמו למעלה מ-50 דו"חות כנגד המשתתפים והמארגנים. בין היתר, זומנו 3 חשודים באספקת אלכוהול לקטינים, הוחרם אלכוהול רב ואותר חשוד בהפרת בידוד. 
  • במבנה ברחוב מרטין בובר בירושלים אותרה מסיבה ובה השתתפו כמה עשרות מבלים. המסיבה  פוזרה ונרשמו דו"חות כנגד 27 אנשים ודו"ח על סך 5,000 ש"ח כנגד בעל המבנה.
  • במהלך פעילות אכיפה שערכו השוטרים בשוק מחנה יהודה כנגד צריכת אלכוהול על ידי קטינים, בוצע שפיכת אלכוהול בעקבותיה הושלך בקבוק זכוכית לעבר שוטר (ללא נפגעים) על ידי חשוד שנמלט מהמקום. בסריקות החשוד לא אותר והחלו פעולות חקירה לאיתורו. 
  • בבית ברחוב נהר הירדן בבית שמש אותרה מסיבה בה עשרות אנשים. בהגעת כוחות המשטרה מרביתם של המבלים נסו מהמקום. כנגד חלקם בוצעה אכיפה בגין הפרת התקנות ונרשמו דו"חות.
המשטרה אוכפת את הסגר הלילי באשדוד. צילום: דוברות המשטרה

  • ברחוב ריב"ל בבית שמש אותרה התקהלות רבת משתתפים במהלכה נעצר חשוד ועוכבו שניים נוספים לאחר שהפרו את הסדר ותקפו שוטרים. בפעילות כוחות המשטרה שם נרשמו עשרות דו"חות בגין הפרת התקנות.
  • בכוכב השחר אותרה מסיבת טבע בהשתתפות עשרות. שוטרים שפעלו במקום החרימו ציוד ורשמו 39 דוחות.
  • בעקבות דיווח שהתקבל על התקהלות והקמת רעש, הגיעו שוטרים לשטח פתוח באזור רחובות ואיתרו מסיבה המתקיימת במקום בהשתתפות כ-40 איש. עם הגעת השוטרים החלו המבלים להימלט מהמקום. כמה משתתפים נעצרו לחקירה לאחר שתקפו את השוטרים. המסיבה פוזרה ודוחות נרשמו למשתתפים שפרטיהם בידי המשטרה. בנוסף במהלך סיור שגרתי בבית עסק בעיר, אותרה מסיבה בהשתתפות עשרות אנשים, בוצע אכיפה נרשמו דו"חות למבלים ונותני שירות ובעל המקום זומן לשימוע בתחנת המשטרה.
  • באזור ת"א אותרה חתונה בהשתתפות של כמאה איש, ובמקום בוצעה אכיפה. בפעילות אחרת בבית קפה בעיר אותרה מסיבה בהשתתפות של למעלה מ-30 אנשים ובמקום בוצעה אכיפה ונרשמו דוחות. כמו כן בעיר בת-ים אותרה על גג דירה מסיבה בהשתתפות עשרות, והשוטרים ביצעו אכיפה במקום ופיזרו אותה.
  • באזור הצפון במושב דבורה אותרה מסיבה בצימר בהשתתפות כ-20 אנשים במקום, בוצעה אכיפה ונרשמו דוחות.
  • באזור הדרום אותרו שלוש מסיבות טבע באזור אופקים. שוטרים שביצעו בהן אכיפה עיכבו חשודים, רשמו דו"חות למפרים, החרימו ציוד הגברה ופיזרו אותן. גם באזור באר שבע אותרה מסיבת טבע נוספת בהשתתפות של כ-50 אנשים, נרשמו דו"חות, הוחרם ציוד והמסיבה פוזרה.

מחסום משטרה לאכיפת הסגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מחסום משטרה לאכיפת הסגר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גורמים במשרד הבריאות מתחו ביקורת חריפה על המשטרה בגין האירועים ההמוניים שנערכו ברחבי הארץ אתמול ושלשום, וזה עוד לפני אירועי סוף השבוע וחגיגות פורים והטישים בירושלים, שייערכו ביום ראשון. “למה אנחנו בכלל מטילים הגבלות אם בסוף כל אחד עושה מה שהוא רוצה?”, אמר בכיר במשרד הבריאות. “איפה הייתה המשטרה בכל האירועים האלה? מאות אזרחים מתקהלים ברחובות מרכזיים ואין אכיפה. זו הפקרות”.

שר הבריאות יולי אדלשטיין זעם. “החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת - זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם”, אמר. “אתם רואים את המצב, איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו, עוד לא מאוחר מדי”. אדלשטיין אמר ל"מעריב": "אסור לנהוג בסלחנות על כל הפרת הנחיות בפורים. לא למסיבות הדבקה ולא לטישים. זו הפצת מגיפה באופן מכוון ואסור להקל ראש בכך".

פרויקטור הקורונה, פרופ’ נחמן אש, גינה גם הוא: “אנחנו מתריעים מדי יום מעל לכל במה אפשרית על חשיבות ההקפדה על ההנחיות ועל שמירה על בריאות כולנו כדי לנצח את המגיפה המסוכנת, ובסוף אנחנו נתקלים בתמונות המקוממות של חגיגות והתקהלויות המוניות חסרות אחריות. האחריות היא גם בידי הציבור, ומצער מאוד שכך בוחרים להתנהג בימים אלו, כשנתוני התחלואה עדיין גבוהים”.

אתמול בבוקר פרסמה המשטרה הודעה שלפיה סוכלו 31 מסיבות ברחבי הארץ ו־33 חשודים נחקרו באזהרה לאחר שאותרו בשלבי תכנון של מסיבות מחתרתיות. בין המסיבות שסוכלו הייתה מסיבת טבע שתוכננה במדבר יהודה, וצעיר בן 22 נעצר והוחרמו ציוד הגברה ואלכוהול, אבל תמונות המסיבות ההמוניות מאפילות על ההישגים. ברגע האמת, כשהמוני צעירים חגגו בתל אביב, השוטרים לא היו במקום, וכשכבר הגיעו, מה שנותר להם היה לנסות לפזר את ההתקהלויות ולרשום קנסות.