סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, הודיע היום (שבת) כי יגיע לביקור בישראל ביום חמישי יחד עם ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן. מטרת הביקור של שני המנהיגים האירופיים היא "מחקר וייצור של חיסונים ותרופות", ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כי העדיפות הראשונה היא "להאיץ ייצור ורכש של חיסונים". 

ההודעה של קורץ היא חלק משרשור אותו כתב, בו התייחס לתכניותיו העוסקות בחזרתה של אוסטריה לשגרה שלאחר הקורונה: "עם החיסון אנו נחזור לנורמליות בקיץ. למרות זאת, המגיפה תמשיך להעסיק אותנו, עם המוטציות שעשויות לדרוש מאיתנו חיסונים וטיפולים נוספים".

הוא הוסיף כי אוסטריה חייבת להמשיך לעבוד כדי להתכונן לחיים שלאחר החיסון ואמר כי "המטרה חייבת להיות התאמת חיסונים וטיפולים קיימים או ייצור חדשים מהירות האפשרית".

כזכור, מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר אתמול בראיון לרשת NBC כי ישראל היא "המעבדה של העולם" בכל הנוגע לחיסון הקורונה של החברה שהוא עומד בראשה: "אני חושב שעם הנתונים מהשטח, בפרט מישראל, והיות שהם מתקדמים במהירות לקראת חיסון של האוכלוסייה כולה, אני חושב שנוכל לקבל אינדיקציות תוך חודש-חודשיים".

בתוך כך, בשבוע שעבר דווח כי מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, צפוי גם הוא להגיע לארץ בשבועות הקרובים, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע כי שוחח עמו, וטען כי "סיכמנו שיהיה רצף אספקה של חיסוני פייזר ללא שום מחסור, ללא שום קיטוע, ללא שום הפסקה".