על אף ההחלטה להפריד לקבוצות לימוד קטנות את תלמידי בתי הספר במסגרת קפסולות, במוסדות חינוך רבים מתקשים לשמור על הפרדה נדרשת בין התלמידים. כזכור, על פי המתווה שאושר בקבינט הקורונה – ביישובים ירוקים וצהובים וביישובים כתומים שהוחרגו ללמידה, תלמידי כיתות ג'־י"ב רשאים ללמוד בקבוצות קבועות של עד 20 בקבוצה.

לעומת זאת, תלמידי כיתות א'־ב' יכולים ללמוד בקבוצות מלאות. בכיתות אלה רשאים המורים לעבור בין שלוש קבוצות בלבד, ואילו בכיתות הגבוהות יותר יוכלו המורים לעבור בין ארבע קבוצות. עוד נקבע כי מעבר של תלמידים בשכבות הבוגרות יהיה בין שתי קבוצות לכל היותר.

עם זאת, בשטח המציאות היא אחרת, מתווה הקפסולות לא מיושם וברבים ממוסדות החינוך קבוצות התלמידים מתערבבות בהפסקות וכן בכניסה וביצאה מבתי הספר. עידו חג'בי, תלמיד כיתה ד' בעיר מעלות, מספר:

"בסוף אני פוגש את מי שאני רק רוצה. חילקו אותנו לקפסולות וביקשו מאיתנו לא לפגוש את החברים אחרי הלימודים, אבל אין להם באמת דרך לדעת עם מי אני נפגש אחרי בית הספר או להעניש אותי כי פגשתי חברים ושיחקתי איתם כדורגל".

התופעה, שעליה מעידים תלמידים רבים, מובילה לכך שיותר ויותר תלמידים נדרשים לאחרונה להיכנס לבידוד לאחר שנחשפו לחולה מאומת. הורים רבים זועמים בעקבות המצב. "זו פשוט הפקרות וזלזול של מערכת החינוך. יש כאן חוסר אחריות", טוען הורה ממרכז הארץ.

במערכת החינוך ישנם כעת 11,727 תלמידים החולים בקורונה. 5,020 מהם בחינוך היסודי, ו־4,217 תלמידים בעל־יסודי. אליהם מתווספים גם 1,075 עובדי הוראה, שחולים אף הם בנגיף. כמו כן, מתוך 534,507 ילדי הגנים – 2,490 הם חולים מאומתים פעילים.

בעקבות המקרים הללו, גוברים הקולות לסגירת מערכת החינוך ולהחמרת ההגבלות במוסדות. נתנאל עבאדי, מנהל בית ספר יסודי במרכז הארץ, מספר:

"כמעט מדי יום אני מקבל עדכון על תלמיד חולה שמכניס כיתה שלמה ומורים נוספים לבידוד. גם כשפיצלנו את הכיתות לקפסולות זה לא ממש עוזר, כי בסוף יש לי צוות מורים מצומצם שצריך לעבור בין הכיתות ויכול בעצמו להעביר את המחלה. בבית הספר שלנו קרוב ל־90% מהמורים כבר חוסנו, אבל בסופו של יום, כשיש חולה בכיתה – מפחיד מאוד לאפשר למורה שלימדה את אותו תלמיד להמשיך וללמד בכיתה אחרת".

בעיה נוספת שאותה מציינים במערכת היא שגם חלק מההורים אינם מתחסנים, מה שמסכן את ילדיהם. בשל כך הוצע רעיון להפריד את התלמידים לקבוצות, לפי השאלה האם הוריהם התחסנו או לא. "אני לא רוצה שהילד שלי ייכנס לכיתה שבה חצי מהתלמידים הם ילדים של הורים שלא התחסנו. צריכים לעשות הפרדה", טוענת אם לתלמיד.

בתוך כך, על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו בסוף השבוע האחרון, ישנם לא פחות מ־36 ילדים עד גיל 18 המאושפזים בבתי החולים השונים לאחר שחלו בקורונה. מתוך 36 המאושפזים, ארבעה במצב קשה או קריטי.