ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", התוכנית לאומית למאבק בנגיף הקורונה, שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM ואישרה כי נתניהו לא התייעץ איתם בנוגע לפתיחת הלימודים לכתיתות ז' עד י' בשבוע הקרוב: "אנחנו ממשיכים במתווה שאנו מאמינים בו שבסופו של דבר ישמור על בריאות כל הציבור שמדבר על פתיחה ביום ראשון הבא".

היא הוסיפה כי "מגן ישראל" תמליץ לא לפתוח את מערכת החינוך כל-כך מהר: "עוד לא הוחלט היום שייפתח, ואנו היום נמליץ לממשלה לפתוח בשבוע הבא ולא לפני. לכל פתיחה יש משמעות, ועדיף להמתין בין שלב לשלב. תמיד רוצים לפתוח כמה שיותר מהר". 

גרינפלד הזהירה כי ייתכן והפעימה הבאה ביציאה מהסגר תידחה לאור ההתקהלויות הגדולות בחג הפורים: "ביום ראשון, היינו צריכים להגיע לפעימה השלישית של פתיחה רחבה של המשק. לאור מה שראינו בסוף השבוע שמאוד מדאיג אותנו להתפרצות חוזרת, לאור מקדם ההדבקה שעולה, אנו שוקלים לפצל את הפעימה הבאה ולדחות בעוד כמה ימים או שבוע את פתיחת בתי הקפה והמסעדות".

למרות שציינה כי נתניהו לא התייעץ עמה, הבהירה כי לדעתה, הממשלה אכן מתייחסת אל המלצות "מגן ישראל": "אני לא חושבת שלא מתייחסים אלינו, ראינו שמתייחסים לדעות המקצועיות שלנו לאורך הדרך. נמשיך ונגיד את המלצותינו גם היום, אנו נאמנים לדרכנו. נמליץ לממשלה שהפתיחה של החינוך צריכה להיות רק בראשון, לפני כן זה יכול לסכן את הילדים ואת המשפחות שלהם". 

היא הסבירה את ההחלטה, באומרה כי "לכל יום יש משמעות, מעל 130 אלף מתחסנים כל יום, זה מביא אותנו להגנה של הרבה יותר אנשים וזה חשוב במניעת ההתפשטות והמחלה. אני לא יודעת למה לא התייעצו איתנו בממשלה, יש לנו את המדיניות שלנו שרואה את הבריאות והאנשים, שמענו על הצהרת רה"מ כמו האחרים ואנחנו ממשיכים להתוות את מה שאנו מאמינים שיביא בסופו של דבר ליציאה הטובה ובטוחה מהמגפה".

מחאת התלמידים שלא חזרו ללימודים בדיזנגוף סנטר (צילום: אבשלום ששוני)
מחאת התלמידים שלא חזרו ללימודים בדיזנגוף סנטר (צילום: אבשלום ששוני)

על התחלואה במגזר הערבי השיבה: "הווראינט הבריטי כנראה הגיע אליו יותר מאוחר, והוא מדבק יותר, עכשיו הוא מתחיל להתפשט יותר ולכן עכשיו יש את העלייה הגבוהה. גם אחוז החיסונים שם נמוך יותר ואנו עושים מאמץ לעשות בדיקות מרובות כדי לאתר את החולים, לקטוע את שרשרת ההדבקה ולהגדיל את שיעור המתחסנים".

לבסוף, התייחסה לסאגת נתב"ג, ואמרה: "אנו רוצים לאפשר לאזרחים לשוב לישראל, השאלה היא איך אנו מונעים את האנשים שמגיעים עם וריאנטים שונים בחו"ל. אם יש אפשרות לאכוף בצורה משמעותית את הבידוד שלהם בארץ, ובינתיים לא הצלחנו ולכן מנסים באמצעים אחרים. היום נתחיל בפיילוט האזיקונים. כרגע אנו לא יכולים לפתוח בצורה רחבה את השמיים, אנו מודאגים מזה ורוצים לפתוח".