פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, הזהיר היום (שלישי) כי בקרוב נחל לראות את התוצאות של ההפרות בפורים. הוא הזהיר כי יש להישמע לנתונים המדאיגים וכי אנחנו בפתחו של סגר רביעי. פרופ' ברהום התייחס גם לסוגיית חיסון האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון, ואמר כי חיסונם הוא משמעותי וחשוב לישראל במסגרת המאבק בקורונה. 

בראיון לליאת רון ברדיו 104.5 צפון, אמר פרופ' ברהום: "האחים הפלסטינים צריכים להיות מחוסנים, התחלואה שם משתוללת, זה מעל הכל אינטרס שלנו, לא פוליטי, כלכלי ואפילו לא אינטרס הומניטרי. זה אינטרס מובהק של טובת עם ישראל, כי המרקם החיים שלנו הוא ביחד".

פרופ' ברהום אמר עוד בראיון: "תמונות המצב היא מורכבת, יצאנו מסגרים ולא הקשבנו לנתונים ולאמת. כי שהיה קו פרשת המים, שלא החזקנו את עצמנו בסגר של שבועיים ביום כיפור. כעת מקדם ההדבקה עולה, מבצע החיסונים מדשדש ועוד מעט יגיע שובר התשלום על חגיגות פורים". 

"יש במה להתעודד החיסון עובד", הבהיר פרופ' ברהום, "אתמול שמעתי על מקרה של 21 נשים שהתאמנו באוהל פילאטיס, אחת הייתה מאומתת. כולן היו מחוסנות למעט אחת, שרק היא קיבלה את המחלה. זה לא אומר שלא יקבלו אבל כנראה קלה, אם בכלל עם תסמינים. אין עובדות לדעת אם יכולות להעביר את המחלה".
 
פרופ' ברהום הסביר בראיון מדוע החליט לפתוח היום את שערי בית החולים באופן חופשי למבקרים שהתחסנו או החלימו מקורונה. "ברוב רובו של המקרים זה אנשים שלא חולים וגם אם חולים לא ברור אם מעבירים את המחלה, למרות זאת צריכים לשמור על הכללים. אנחנו רוצים להפסיק את רמת הקרחנה כי אנחנו לא מאפשרים כניסות. אם משרד הבריאות מסכים תו ירוק אז אנחנו מאפשרים. חובתי למרות זאת לעשות רישום מסודר. אני לא חוקר אחד אחד מי שיש לו תעודה הוא מאושר להיכנס. אנשים רוצים לבקר את היקירים שלהם".
 
פרופ' ברהום התייחס גם לצעדים שיש לנקוט בהמשך, ואמר: "לא צריך להיות רופא להבין את התמונה. מקדם ההדבקה עולה, פתחתנו משק כמעט לגמרי, חינוך מסחר, פורים ואחרי זה  מתחילים חתונות, ואז יש בחירות. לא יודע מה השיקולים הפוליטיים. במשרד הבריאות מנסים להגיד לאט לאט 'אנחנו הולכים לכיוון ברור', הסגר רביעי בפתח. המוטציה הבריטית משתוללת בעיקר בצפון ואנחנו לקראת סגר רביעי".

"אני רואה עוד עשרה ימים את התוצאות של חגיגות פורים, ורמאדן בדלת, זה לא נעים. אנחנו לא חושבים על הפלסטינים, כל עוד יש לידנו קבוצה לא מחוסנת. זה מעל הכל האינטרס שלנו. אין עניין ביטחוני, פוליטי אפילו לא הומניטרי, זה טובת עם ישראל שפלסטינים יהיו מחוסנים, מרקם החיים שלנו ביחד. הם כלכלה שבנויה בחלקה על הפלסטינים שנכנסים אלינו. האנשים ברמלה עוברים אלינו אם אישור או בלי אישור", אמר מנהל בית החולים בנהריה.