מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מתח היום (רביעי) בראיון לכאן ב' ביקורת על התנהלות התקשורת הישראלית בסיקור נגיף הקורונה, אשר לטענתו מכניסה את אזרחי ישראל לפאניקה מיותרת.

"המדיה מחפשת את הדברים האלה. שלושה אנשים עם מוטציה ניו יורקית, שניים עם מוטציה אוגנדית. לא הייתי מדווח על זה. הייתי מגן על עם ישראל. כל המוטיצות באות אלינו דרך נתב"ג. איך מדינת ישראל לא בודקת את כל הבאים, מחוסן או לא. כל אחד שנכנס ובודקים אותו צריך לבדוק את כולם וצריך גם לרצף את כולם, אבל בוודאי שזה לא יכול יפול על מעבדה אחת של משרד הבריאות", אמר פרופ' רוטשטיין.

"אופן עקרוני, אני מאמין שנצטרך חיסון כמו שפעת, פעם בשנה. אני חושב שנדאג שכולם יתחסנו, זו לא סתם שפעת. אבל צריך לקיים מסחר, תרבות, צריך לחיות לצד הקורונה, לא לתת לה לשגע אותנו! או פייק ניוז או מגבלות מיותרות", הוסיף.

כשנשאל על מספרם הגדול של רופאים ואנשי צוות רפואי המסרבים להתחסן, השיב: "לא יודע מה אמרו לנו, זה חלק מתעשיית השמועות, גם רופאים לא חסינים. אנשים מחוסנים נכון למוטציות המוכרות כרגע בארץ, הם לא נדבקים או מדביקים. כל אלה שמפיצים את השמועות, לדאבוני גם רופאים, הם יוצרים את הבעיה שלנו. אם אנחנו היינו מתחסנים בצורה מסודרת בוודאי נכון לצוות רפואי וחינוכי, המגמה של יציאה החוצה מהפנדמיה הנוראית הייתה מואצת. צריך להסתכל לפעמים באומץ ולקבל החלטות אמיצות הגם שיש כאלה שיתקפו אותי, יגידו שזה לא חוקי, נתעסק בבעיות אח"כ, יגידו חוקי או לא חוקי".