לקראת הפעימה השלישית של פתיחת המשק, כחלק מתהליך היציאה ממשבר הקורונה, התראיינו היום (חמישי) פרופסור חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר והשף אסף גרניט ב-103FM וסיפרו על הבלאגן הגדול המתחולל מאחורי הקלעים, מספר ימים בלבד לפני פתיחת האירועים והמסעדות לקהל

"אנחנו הולכים לברדק. צריך להבין שחייבים לפתוח באופן מבוקר. יש בארץ יישובים בהם יש פחות מחמישים אחוז שיתחסנו. להתחיל לפתוח אירועים, שזה לא כמו במופע בו כל אדם יושב בכסא ואין אינטראקציה רבה בין אנשים ואפשר לפתוח למאות אנשים מחוסנים, או מחלימים. באירוע בו יש אינטראקציה רבה בין המשתתפים אם יש או אין ילדים, שם יכולה להיות הדבקה המונית", אמר לוין, שהוסיף כי הדבקה המונית תוביל לסגירה מחדש של גני האירועים.

לוין המשיך ותקף את תהליך קבלת ההחלטות של הממשלה: "מקדם ההדבקה חסר ערך לחלוטין, אנחנו לא יודעים אותו בכלל. הוא נשען על נתונים מלפני שבועיים, אי אפשר להסתמך עליו בעידן של מיליוני מחוסנים. צודקת ד''ר אלרעי פרייס שהיא מזהירה מפני הסכנות, קבלת ההחלטות היא פוליטית. רוצים תמונת ניצחון אז פותחים בצורה לא מבוקרת, כמו שלפני כן סגרו בצורה מוגזמת דברים שלא היו בסיכון".

השף אסף גרניט התייחס גם הוא לחוסר הסדר בכל הנוגע לפתיחה ביום ראשון: "אנחנו לא מופתעים, אנחנו בשיחות עם משרד הבריאות והפרויקטור על איך יראה המתווה ביום שנפתח. ההכרזה הייתה לפני שבועיים, ואנחנו כל הזמן מסבירים שבלי מתווה שבועיים מראש כהתרעה, אנחנו לא יכולים לפתוח. צריך לגייס צוותים, להזמין סחורה, לעבד אותה, לנקות את חומרי הגלם ולצייד מטבחים כדי לפתוח. אנחנו רוצים לדעת כמה עובדים להחזיר? 30? 50?".

גרניט המשיך ושיתף בניסיונות של בעלי המסעדות לקבל תמונה ברורה של המתווה וסיפר כי "לפתוח מסעדה עולה כסף, להחזיר צוות עולה כסף. זה לפתוח הכל מהתחלה עם אנשים שלא עבדו במקצוע שנה, זה להתחיל במינוס ולא באפס. לא מקשיבים לנו, אנחנו מנדנדים, מבקשים, מדברים בצורה ברורה ומציעים מתווים. הגענו להסכמה על 75% תפוסה בפנים לפי תו ירוק, וישיבה בחוץ, פתאום מגלים שהמתווה שכבר הוסכם, לא רלוונטי יותר. יש פה זיג זג בעקבות החלטות פוליטית, כי ברור שהדרג הפוליטי רוצה שנפתח".

"בשלב הזה, מה שאנחנו מתכוונים לעשות, בלי קשר להודעות רשמיות או ציוצים בטוויטר שיגיעו אלינו, אנחנו נפתח את המסעדות לפי המתווה שסוכם, 75% בפנים אך ורק לתו הירוק, הישיבה בחוץ תהיה במתווה של תו סגול עד 100 סועדים. סיימנו להיות הילדים הטובים. גיבשו איתנו מתווה? נידבק אליו ונקפיד עליו".