גורם במשרד הבריאות הבהיר הבוקר (ראשון) כי "אם נראה ריקודיים המוניים בחתונות, נצטרך לסגור את התחום שוב. זה על השולחן, כולם מבינים את זה. בניגוד למה שנאמר, ההתפרצות של חודשי הקיץ הגיעה בגלל אירועים ומסיבות ההדבקה ולא בגלל חנויות הרחוב, הבריכות וחדרי הכושר".

דבריו של הבכיר מגיעים על רקע הפעימה השלישית של פתיחת המשק כחלק מתהליך היציאה ממשבר הקורונה. כזכור, הבוקר נפתחו המסעדות, הברים וגני האירועים לפי מתכונת התו הירוק והסגול.

"אמרנו לבעלי האולמות, על כל במה אפשרית, אם נראה שהחתונות והאירועים הופכים למסיבות הדבקה, נחזור אחורה. כרגע פתחנו כדי לאפשר לאנשים להתחתן ולקיים שמחות, אבל המגפה עדיין כאן ואנחנו אוסרים על רחבות ריקודים", סיכם הגורם.

אולם אירועים (צילום: אדי ישראל)
אולם אירועים (צילום: אדי ישראל)

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר את נתוני התחלואה העדכניים בישראל ועל פי הנתונים החדשים ישנה עלייה קלה במספר החולים הקשים בקורונה, שעומד כעת על 724 חולים. בנוסף, ביממה האחרונה אובחנו 1,923 חולים חדשים בנגיף וכעת יש 40,650 חולי קורונה בישראל. אחוז הבדיקות החיוביות במהלך השבת עומד על 4.3%.

מתוך כלל החולים, 724 מוגדרים כאמור, במצב קשה ו-210 מונשמים. עד כה נפטרו 5,861 בני אדם כתוצאה מהקורונה בישראל.  בנוסף, מנתוני משרד הבריאות עולה כי כמעט 5 מיליון ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון הראשונה נגד הנגיף  - 4,929,084. מתוכם, 3,716,439 בני אדם כבר התחסנו במנת החיסון השנייה וזכאים לדרכון הירוק.

מקדם ההדבקה הארצי בכלל המגזרים עומד על 1.02 ובמגזר הערבי על 1.04. בנוסף, בחברה הכללית ובמגזר החרדי הוא נמוך מעט ועומד על 1.0.