ד"ר אורלי גרינפלד, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל" שוחחה היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על פתיחת המשק, שכללה מסעדות ובתי קפה, מערכת החינוך והרחבת יעדי הטיסות בנתב"ג והביעה את חששותיה מפני פתיחת שערי השמיים: "נתב"ג בהחלט יכול להפוך לנקודת התורפה שלנו". היא הביעה את חששה מפני הפתיחה.

"ברור לנו שאנשים שמגיעים מחו"ל יכולים להביא לפה וריאנטים שאנחנו לא מכירים, וזו נקודה שעלינו להקפיד עליה. אנחנו רוצים שכל מי שצריך ישוב לישראל, אבל החשש הוא שאנשים לא ישמרו על בידוד. בסופו של דבר, בגלל זה נעשות כל ההגבלות. אנחנו מנסים לדאוג לכמה שיותר אכיפה סביב עניין הבידוד, אבל בסופו של דבר מדובר באחריות אישית ואם לא ישמרו זה בהחלט יהפוך את נתב"ג לנקודת התורפה שלנו", הבהירה.

היא התייחסה לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בריאיון שנתן לרשת פוקס ניוז ובו הכריז: "הקורונה מאחורינו", ואמרה: "הקורונה טרם הסתיימה וצריך ללמוד לחיות לצדה". היא הוסיפה כי "אם אנחנו לא רוצים להגיע לסגר נוסף בואו ביחד, כולנו, נשמור על ההנחיות וננסה למנוע את ההמשך של הדבר הזה".

באשר לחיסונים בקרב ילדים, הסבירה כי יש צורך בתוצאות המחקר של פייזר בעניין, שכן רק לאחריהן, יוכלו להתחיל לחסן ילדים. "מאוד רצינו לפתוח את כל מערכת החינוך, אבל ברור לנו שזה המקום בו עדיין אפשר להידבק. מה גם, שיש עדיין התפרצויות והדבקות ואנחנו רואים את זה בשבועיים האחרונים. אגב, בגלל זה חשוב מאוד שכל ההורים יתחסנו כי אם ההורים לא מתחסנים הם מעבירים את זה לילדים הלאה, וכמובן שחשוב מאוד שגם כל צוותי ההוראה ייגשו לקבל חיסון".