ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין פגשו היום (שני) את ג'נט לביא אזולאי, המתחסנת ה-5 מיליון לנגיף הקורונה בישראל במתחם החיסונים בתל אביב. לביא אזולאי בת ה-34 הגיעה להתחסן בעודה נמצאת בהריון. במסיבת עיתונאים שקיימו השניים אמר נתניהו כי הוא רואה את סופה של המגפה באופק כשהודיע: "אנחנו מעריכים שעד סוף אפריל נצא מהקורונה ונסיים לחסן את כולם".

בפתח דבריו אמר רה"מ, "זה יום אדיר. מציינים חמישה מיליון מחוסנים ואת פתיחת הכלכלה שלנו כמעט כולה אתמול בתו ירוק. יש הישג אדיר לישראל שהיא המדינה הראשונה לצאת מהקורונה. נשאר לנו רק קצת מעל מיליון מעל גיל 16, עד סוף אפריל נצא מהקורונה ונחסן את כולם להערכתנו. אנחנו ביציאה ברורה מהקורונה ואין מה לחשוש, אני יודע שג'נט בהיריון אבל הכל פייק ניוז, לכו להתחסן".

עוד אמר נתניהו, כי "אנחנו כבר עובדים על הבאת עשרות מיליוני חיסונים כדי להשאיר את הכלכלה פתוחה וכדי שלא יהיו סגרים נוספים. מדינת ישראל ראשונה בעולם, לא רק אלופת עולם בחיסונים, אלא בלצאת מהקורונה. נעשה את זה יחד, נשמור על הכללים ועד סוף אפריל כל האוכלוסייה הבוגרת של ישראל מחוסנת, הישג עולמי".

"אני מאותגר על ידי פקטור של מיליונים. חמישה מיליון זה לא מובן מאליו", אמר רה"מ והסביר: "במדינה שיש בה תשעה מיליון, בעולם שהוא תשעה מיליארד. אנחנו אלפית מאוכלוסיית העולם ומקדימים את כולם בזכות החיסונים, בזכות קופות החולים שנמצאות כאן ובזכות המוכנות של אזרחי ישראל. יש משימה קטנה מאוד להשלים את זה ולהגיע לחיסון כללי, בהמשך יהיו גם הילדים".

נתניהו ואדלשטיין מקבלים את מנת החיסון השניה. צילום: ללא קרדיט

גם השר אדלשטיין נשא דברים במפגש ואמר כי "זו הזדמנות לומר כל הכבוד לאזרחי ישראל שרצו להתחסן. הם לא עשו טובה לאף אחד אלא שמרו על הבריאות של כולנו. בזכות החיסונים אפשר לפתוח כמעט את הכל, מי ייתן והדברים כך ימשכו. בעצם זה תלוי בנו, בכמה מאות אלפים, לא הרבה, שימשיכו להתחסן, ובשמירה על אותן ההנחיות שכולנו כבר מזמן מכירים - מסיכה, שמירת מרחק ובלי התקהלות. רק לפי התו הירוק, אם כך ננהג, בסדר פסח נשב ליד שולחן משפחתי גדול".

הוא ציין כי "עוד לא העלמנו את הקורונה, אך היא כבר תיכנס לפינה ותחיה פה בשקט ואנחנו נמשיך בחיים שלנו. הכל בזכות החיסונים, המתחסנים, הצוותים הרפואיים המצוינים שלנו ובעזרת השם כך גם נמשיך".