בנמל התעופה בן גוריון הושק היום (שני) מתווה הטרמינל הירוק. מנכ"ל נמל התעופה בן גוריון שמואל זכאי, אמר כי על פי המתווה הוקם אוהל מיוחד עם הפרדה לשני מסלולים לנוסעים הנכנסים לישראל. מסלול אחד מיועד לנוסעים המחוסנים והמחלימים. הם יצטרכו לעבור בדיקת קורונה ולאחר מכן יועלו להמשיך לבתיהם ללא צורך בבידוד. המסלול השני מיועד ללא מחוסנים או מחלימים הם יעברו בדיקת קורונה וימשיכו לבידוד בבתים.

שמות הנוסעים החייבים בבידוד יועברו למשטרה שתבצע בדיקה בכל יום עד יומיים על מנת לאכוף את הבידוד. לצורך יצירת מתווה הטרמינל היקום, הקימה רשות שדות התעופה אוהל מיוחד עם הפרדה לשני המסלולים. 

שרת התחבורה מירי רגב שהגיעה לסיור בנתב'''ג אמרה: "לא רק בחיסונים נהיה הראשונים שנצא מהקורונה, נאפשר מצד שני כניסה ויציאה של אזרחי ישראל בדרך בטוחה". רגב הודיעה שבשלב הנוכחי אלו שדות התעופה מהם תותר כניסת אזרחים ישראלים לארץ: ניו-יורק, פרנקפורט, פריז, קייב, הונג-קונג, טורונטו ולונדון. השרה הבהירה כי נעשתה פנייה גם לאפשר הגעת ישראלים מאפריקה ותיבדק האפשרות לאפשר גם הגעה מאתיופיה בהתייעצות עם משרד הבריאות.

בשלב הראשון החל מתווה טרמינל הירוק עם מתן אפשרות כניסה לאלף ישראלים ביום, ומספרם יגדל בהדרגה עד ל-3000 בכל יום, כאשר המתווה יהיה תקף עד ה-20 במרץ. "בשבוע של ה-20 במרץ נראה את נתוני התחלואה והממשלה תתכנס כדי להחליט הלאה", ציינה רגב והוסיפה כי נמל התעופה בן גוריון ערוך לקלוט במסגרת מתווה הטרמינל הירוק עד 10 אלף נוסעים ביום.

מירי רגב ומנכ''ל אל על שמואל זכאי בנתב''ג (צילום: משה כהן)
מירי רגב ומנכ''ל אל על שמואל זכאי בנתב''ג (צילום: משה כהן)

רגב תקפה את הביקורת שהוטחה על תפקוד ועדת החריגים והבהירה "בוועדה ישבו נציגים ממשרדים שונים" והוסיפה בעקיצה: "בני גנץ לא רצה להיות יו''ר ועדת החריגים". עוד הודיעה כי במקביל תחל הערב חברת אל על לבצע פיילוט של בדיקת קורונה מהירה לטסים. הפיילוט יתבצע לקראת הטיסה לניו-יורק שתמריא בשעה 23:00, כל נוסע שאינו מחוסן יעבור בדיקה מהירה ולאחר כרבע שעה תגיע התשובה. במידה ויהיה שלילי לנגיף, הוא יורשה לעלות לטיסה.

"זו טיסה ראשונה ופורצת דרך כשאנחנו כבר רואים את האור של התעופה הישראלית בקצה המנהרה", ציין מנכ''ל אל על אביגל סורק. בא על ציינו עוד, כי על פי התכנית, הבדיקות המהירות המבוצעות יחד עם בית החולים שיבא, יתקיימו בעתיד הקרוב גם במבני תעופה בחו''ל מהם יגיעו טיסות החברה לישראל.

רגב העריכה שגם חברות ישראייר וארקיע יצטרפו לפיילוט של הבדיקות המהירות וגם בהמשך חברות תעופה זרות. היא הבהירה שעל פי הפיילוט יוחלט  האם לחייב כל נוסע היוצא מישראל, ובעתיד גם הנכנסים, לעבור בדיקה מהירה, במידה והם אינם מחלימים או אינם מחוסנים.

השרה ציינה עוד כי המשטרה תבצע אכיפה לנכנסים לבידוד ובינתיים תקודם הצעת החוק המאפשרת לחייב את הנכנסים לארץ להיות עם אזיק אלקטרוני, שיוודא את שהותם בבידוד ביתי. לדבריה, ענף המלונות חוזר לפעילות ואין מלוניות קורונה לבידוד ולכן חייבים ליישם את הבידוד הביתי אך עם אכיפה יעילה.

רגב תקפה את הטענות על מתן האפשרות לכניסה לישראל דרך נתב''ג והבהירה שכל אזרח ישראלי רשאי לחזור לארץ ולבחור כי זו זכות בסיסית והוסיפה "אם לא היינו נותנים להיכנס לארץ, גם היו תוקפים. מה שלא נעשה תמיד יהיו טענות".