תמונת מצב של נתוני התחלואה מוסיפה להיראות אופטימית. על פי נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שלישי), 3,662 מאומתי קורונה חדשים התגלו אתמול, שהם 4.0% חיוביים מסך הבדיקות שהתקבלו. מספר החולים הקשים עומד כעת על 668 - ירידה של 45 חולים קשים מאז חצות. מקדם ההדבקה ירד ל-0.95.

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

מבחינת המתחסנים, 4,995,253 חוסנו עד כה במנה ראשונה ו-3,859,111 חוסנו במנה שנייה. נתוני ההתחסנות מראים כי המובילים בכמות המתחסנים באוכלוסייה הכללית הם חשמונאים, ומיד לאחר מכן כוכב יאיר, עומר, סביון, נוף איילון וגבעת אבני. 

נתוני החברה החרדית חושפים כי רכסים מובילה עם שיעור המתחסנים הכי גבוה (30%) ליישובים שבהם יותר מ־10,000 איש. אחריה ממוקמת בני ברק עם 27%, אלעד עם 22%, מודיעין עילית עם 20% וביתר עילית עם 18%.

עם זאת, על פי נתוני אמ"ן, מספר החולים במצב קשה נחשב עדיין גבוה יחסית ויורד באיטיות - יותר מ-700 בממוצע שבועי, ועל כן היקף התחלואה יכול להצביע על התפרצות מחודשת. בנוסף, למרות הירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה בקרב מבוגרים בני 60+ בשל מבצע החיסונים, נראה שהירידה בהיקף התחלואה הקשה הנה איטית מאוד וככל הנראה נובעת בגלל העובדה שחלק ניכר מהאוכלוסייה בגילאי הביניים טרם חוסן.

היום צפוייה להתכנס ועדת החוקה לדיון נוסף בפתיחת השמים. על פי אמ"ן, חזרת עשרות אלפי ישראלים לישראל ממדינות שונות עלולה להכניס מגוון וריאנטים אשר יציבו גם את המחלימים והמחוסנים בסיכון ועל כן יש להביא זאת בחשבון.