מנכ"ל המרכז הרפואי "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, שיגר היום (שלישי) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו ובו עדכן בקושי שבעמידה בעומסים בבית החולים בשל היעדר תקציב ראוי. "הגיעו מים עד נפש", כתב בפתח הדברים. 

מנכ"ל הדסה התייחס במכתבו למרכזים הרפואיים הנוספים שלטענתו מופלים לרעה על ידי המדינה, ואינם מתוקצבים. "בתי החולים הציבוריים נמצאים בגרעונות מתמידים, נאלצים לסגור חלק מהחובות על ידי פילנטרופיה, ומדי פעם להפגין ולמחות על מנת להשיג מבחני תמיכה כדי שיוכלו להתקיים", כתב.

"הסאגה הבלתי מסתיימת הזאת, גורמת סבל לכל כך הרבה אנשים", כתב. "לא נוכל להמשיך במצב של חיפוש מתמיד של תקציבים, של מחאות, טלאים של 'מבחני תמיכה', 'הסכמי הבראה', 'בתי חולים במצוקה', עיסוק סיזיפי מול התקשורת ובלי שאתה, אדוני, מודע לחומרת הבעיה ופועל כראש הממשלה של כל המדינה על כל חלקיה, לפתרון בעיה כאובה זו המשקפת חוסר חמלה אל מול ציבור מטופלינו". 

"אמרתי נואש", כך סיכם. כמו כן, פרופ' רוטשטיין ציין כי שלח מכתב גם לשר האוצר, בו הבהיר כי "מאות חולים שאמורים לקבל טיפולים מחר, יאולצו להרחיק לבתי חולים, כנראה ממשלתיים, שהפרוטה מצויה בכיסם".

מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין בפניה לראש הממשלה by maariv on Scribd



כזכור, בחודשים האחרונים פרופ' רוטשטיין השמיע קולו לא פעם עם קריאות אזהרה מפני חוסר היכולת לקבל חולים, בשל בעיות התקציב. בחודש ינואר האחרון אמר: "אנחנו מיובשים, אין תרופות ואין כוח אדם, אין לי יכולת לטפל באלה שבאים בלי קורונה. אנחנו עדיין בשיעורי תחלואה מאוד גבוהים, בתי החולים מתוחים עד הקצה. זו פעם ראשונה שזה קורה".