נמשכת הירידה בהיקף התחלואה: מרכז הידע של אמ"ן למאבק בקורונה פרסם הבוקר (רביעי) את נתוני התחלואה, מהם עלה כי 2,870 מקרי קורונה מאומתים אותרו במדינה ביממה האחרונה מתוך 91,039 בדיקות.

הירידה מתבטאת גם בשיעור התוצאות החיוביות שעומד על 3.3%. מקדם ההדבקה ירד ל-0.9. מספר החולים הקשים המאושפזים בבתי החולים ירד ל-643. מספר הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עלה ל-5,925. 

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן ציין כי בהשוואה לסגר השני נתוני התחלואה מעודדים במיוחד: לדבריו, באותו שלב, חודש אחרי הסרת הסגר, ביציאה מהסגר השני - כבר הייתה עליה משמעותית במקדם ההדבקה, בעוד כעת נרשמת ירידה. 

לפי עיקרי תמונת המצב היומית, ניתן ליחס חלק מהירידה בתחלואה למבצע החיסונים נותן את אותותיו. שיעור המאומתים יורד בעקביות וגם מספר החולים במצב קשה יורד באיטיות; עם זאת, היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות: המשך ההקלות עלול להביא להרחבת ההדבקה ולעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל גילאי הביניים שטרם חוסנו.

כמו כן שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מזה כחודש ועומד על כ-%4 בממוצע שבועי, גם כאשר היקף הבדיקות הממוצע עלה משמעותית - סימן שעשוי להעיד על צמצום בהיקף ההדבקות. מספר החולים במצב קשה גבוה יחסית (יותר מ-700 בממוצע שבועי), אך ממשיך לרדת באיטיות.

בתוך כך, מוקדם יותר הבוקר שוחח פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ונשמע אופטימי במיוחד לאור ה"ירידה היפה בתחלואה". הוא אף אמר, בניגוד לשבוע שעבר, כי "בסבירות גבוהה מאוד המדינה לא תיכנס לסגר "עד הבחירות או עד פסח". 

אש הציג את נתוני התחלואה והחיסון העדכניים ואמר כי "אתמול היו 2,870 מאומתים חדשים, בהשוואה לשבוע שעבר, ירידה משמעותית. ברגע זה יש כ-650 חולים קשים. עברנו את 5 מיליון המתחסנים, אני מעריך שמקדם ההדבקה ירד".