על פי נתוני דוח אמ"ן שפורסמו הבוקר (חמישי), מקדם ההדבקה הוסיף לרדת ועומד על 0.85. זאת, לאחר שאתמול עמד על 0.9. גם אחוז הבדיקות החיוביות ירד, ועומד כעת על 2.9%. מספר החולים המאומתים עומד על 2,751 וישנם 675 חולים במצב קשה.

לפי נתונים אלו, ועל אף שחג הפורים נחגג תוך התקהלויות, נראה כי מבצע החיסונים נותן אותותיו, שכן שיעור המאומתים מוסיף לרדת בעקביות ומספר החולים קשה יורד גם הוא, אם כי באופן מגמתי יותר. עם זאת, צוין בדוח כי מחלימי הקורונה מצויים לסיכון בהדבקה חוזרת מהווריאנט הדרום אפריקאי וכן מזה הברזילאי. על כן, גם למחלימים מומלץ להתחסן בהקדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת קבינט הקורונה (קרדיט: ללא)

על בסיס נתוני דסק החרדים של משרד הבריאות, כ-106 אלף איש מהמגזר קיבלו את מנת החיסון הראשונה לקורונה, 98% מתוכם הם מעל לגיל 50. 78% מהאוכלוסיה החרדית זכאים לתו הירוק, כלומר עבר שבוע מיום החיסון השני שלהם, והם נמנים בקבוצת בני ה-50 ומעלה.

כמו כן, ביממה האחרונה אובחנו 251 חולים במגזר החרדי, המהווים 9% מסך התחלואה. אחוז הבדיקות החיוביות בקרב האוכלוסיה נמצא בשיעור של 4.0%, בעוד אחוז הבדיקות החיוביות הארצי עומד על 3.1%. 

על פי ציוני הרמזור, היישובים החרדים בהם התחלואה היא הגבוה ביותר לפי סדר עולה הם: עמנואל, ביתר עילית, אלעד, מודיעין עילית, רכסים, בני ברק וקרית יערים – שנחשבת אדומה.

תומר לוטן, ראש מטה מגן ישראל, הביע אופטימיות לנוכח הנתונים בריאיון לגל"צ, והסביר כי "מגמות התחלואה כולן בירידה - אפקט החיסונים כאן. תוכנית היציאה מהסגר האחרון עבדה, אולי לראשונה, במלואה. כולל עמידה במדדים ולוחות הזמנים, אבל עכשיו זו שעת מבחן".

עם זאת, המנהלת הרפואית של "מגן ישראל", ד"ר אורלי גרינפלד, הבהירה בראיון בכאן ב' כי "לא ניתן לפתוח עכשיו את החינוך ביישובים אדומים כי יש בהם תחלואה גבוהה. הדבר יכול לסכן את כל מי שנמצא שם".