פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הערב (חמישי) לבית המשפט השלום בעיר כתבי אישום נגד מרדכי אפללו, בן 27 מירושלים ואריה כץ, בן 25 מודיעין, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, גנבה, מעשה העלול להפיץ מחלה בנסיבות מחמירות ועוד.

הפרקליטות ציינה בכתב האישום כי במסגרת תפקידם, הנאשמים דגמו אנשים לקורונה תמורת קבלת תשלום מן הנדגמים, בתקופה שבה זכאות לבדיקה שכזו ניתנה רק לאחר קבלת הפנייה על ידי רופא. הפרקליטות הוסיפה כי "לצורך ביצוע הדגימות הפרטיות עשו אפללו וכץ שימוש בערכות דגימה שנגנבו ממד"א לצורך ביצוע הדגימות כאשר הם מציגים מצג שווא בפני הנדגמים לפיו הבדיקות נעשות כחלק ממערך הבדיקות של מד"א".

מכתב האישום עלה כי אפללו "נהג לשבש תוצאות של דגימות אותן ביצע, ולעיתים כלל לא שלח את הדגימות לבדיקה במעבדה או ששלח למעבדה שאינה מוכרת ומורשית. בנוסף, במהלך החודשים יולי-ספטמבר פנה אפללו אל מתנדבים נוספים והנחה אותם לבצע דגימות פרטיות תמורת תשלום. אפללו הרוויח מהבדיקות הפרטיות סכום של כ-120 אלף ש"ח".

צוות מד''א מתארגן לבדיקת חולי קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
צוות מד''א מתארגן לבדיקת חולי קורונה (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף, הוצג מקרה בו "פנה אפללו אל כץ וביקש ממנו לדגום בנתב"ג שני אנשים שעתידים היו לחזור מחו"ל, זאת תמורת תשלום. כץ פנה למתנדב נוסף וביקש ממנו לבצע את הדגימה, כאשר הוא יודע כי אותו מתנדב לא מורשה לבצע דגימות קורונה מאחר ולא עבר הכשרה מתאימה לכך".

עוד נכתב כי כץ הנחה את המתנדב ליצור מצג שווא ולגרום לבדיקות להיות שליליות, על מנת למנוע את בידוד הנדגמים. לאחר מכן הביא את הדוגם את הדגימות לכץ, והוא הטמיע אותן במערכת של מד"א כאילו היה מדובר בבדיקות תקינות ומהימנות. בתמורה לכך, כתבה הפרקליטות "קיבל המתנדב סכום כולל של 600 דולרים ומסר אותם לכץ, בהמשך קיבל מתוכם 200 ש"ח".

בהמשך, אפללו ביקש מכץ וממתנדבים אחרים למחוק ממכשיר הנייד שלהם את כל ההתכתבויות ביניהם. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להטיל על השניים תנאים מגבילים עד תום ההליכים המשפטיים.