משרד הבריאות הודיע הערב (שבת) כי 91% מכלל המאושפזים במחלקות הקורונה הם אנשים שטרם הספיקו להתחסן, או שעוד לא עבר שבוע מהמועד בו קיבלו את מנת החיסון השנייה. בנוסף, כלל המאושפזים המחוברים למכונות האקמו אף הם לא התחסנו, כמו גם הנשים בהריון והיולדות.

בנוסף, משרד הבריאות עדכן הערב כי במהלך סוף השבוע אובחנו 2,386 חולי קורונה חדשים בישראל וכעת ישנם 35,593 חולים פעילים בישראל. אחוז הבדיקות החיוביות במהלך השבת עמד על 2.9% מתוך 84,286 בדיקות שנערכו. מתוך כלל החולים, 626 במצב קשה ו-214 מונשמים. מספר הנפטרים בישראל מהמגפה עומד כעת על 5,988.

לעומת זאת, מספר המתחסנים בישראל ממשיך לעלות מדי יום וכעת ישנם 5,125,054 ישראלים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה, מתוכם 4,120,276 התחסנו גם במנת החיסון השנייה. 

בנוסף, על פי דיווח שפורסם בחדשות 12, בישראל ישנם כ-100 אלף בני אדם שהתחסנו במנת החיסון הראשונה, אך לא שבו לקבל את מנת החיסון השנייה נגד נגיף הקורונה. על פי הדיווח, במשרד הבריאות עוקבים אחרי התופעה, המהווה כ-2% מכלל המתחסנים וטוענים כי מדובר בעיקר באנשים שחוו תופעות לוואי מן החיסון הראשון ולכן חששו לקבל את המנה השנייה או באנשים שנבהלו מהפייק ניוז ברשת.

עוד הודיע הערב משרד הבריאות כי לאור שיעור ההתחסנות הגבוה באוכלוסייה, לצד הירידה במדדי התחלואה, תותר כניסתם של שני מבקרים נוספים במוסדות הבריאות והרווחה. לפי ההחלטה החדשה,  המבקרים יוכלו להיות רק מי שהתחסן או החלים מקורונה, או שטרם מלאו לו 16.

בית חולים, אילוסטרציה (צילום: ללא קרדיט)
בית חולים, אילוסטרציה (צילום: ללא קרדיט)

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר: "אחרי פתיחת המשק, היענות הציבור הטובה לחיסונים וההשפעה שלה על הירידה בתחלואה מאפשרת לנו גם להקל, ולו במעט, על השוהים במוסדות בריאות ורווחה. אני מצפה שגם בהגיעם לביקור בני המשפחות יקפידו על ההנחיות כדי לשמור על בריאות אנשיהם".

חזי לוי, מנכ''ל משרד הבריאות הגיב גם הוא ואמר כי "אנו ערים לצורך העז לבקר את בני המשפחה השוהים שהייה ממושכת במוסדות ולפניות בני המשפחה לבקר את יקיריהם המאושפזים".