מבצע החיסונים בישראל הפך להצלחה בעלת שם עולמי עם חמישה מיליון ישראלים שכבר התחסנו ובעקבות כך גם מקדם ההדבקה ממשיך לרדת והגיע הבוקר (ראשון) ל-0.78, עם 2,901 מאומתים שאובחנו בסוף השבוע. שר הבריאות יולי אלדשטיין שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההצלחה של המבצע וטען כי הוא אינו סבור שיוטל סגר על ישראל עד פסח.

"אנחנו בנתונים מאוד מעודדים", אמר השר. "קורה לנו אותו הנס שכולנו חלמנו עליו - נס החיסונים. יותר מחמישה מיליון אנשים טובים באו והתחסנו ובזכות הצעד הזה אנחנו נמצאים עכשיו איפה שאנחנו נמצאים. אין שום סיבה להניח שיהיה סגר עד פסח".

הוא ציין כי "זאת זכות גדולה מאוד להיות מקום ראשון בעולם בחיסונים, אבל יש לזה גם בעיה קטנה: אין לי את מי לשאול, וכל העולם שואל אותי שאלות כמו מה קורה כשרק מחצית מהאוכלוסייה מחוסנת. אין לנו את מי לשאול, ואנחנו לומדים תוך כדי תנועה".

על הבעייתיות בפתיחת שדה התעופה, ההתקהלויות והישראלים שמסרבים לעבור את החיסון השני אמר אדלשטיין, כי "נתוני האנשים שמגיעים לקבל את החיסון השני הם מצוינים. בין 97 ל־98 אחוז מהאזרחים באים לקבל את החיסון השני. מעבר לזה, בכל מה שקשור לפתיחת שדה התעופה - כולם מחפשים איפה השפעת הבחירות, אז הנה מצאנו. הרי הפתיחה של נמל התעופה היא רק בגלל הבחירות. בחיים משרד הבריאות לא ביקש לפתוח את שדה התעופה, אבל הסבירו לנו שלא ניתן לעצור אזרחים ישראליים בחו"ל מלבוא ולהצביע".

"אנחנו מנסים לשלוט במספרים כמה שרק אפשר", אמר השר והסביר: "כרגע מדובר בכ-3,000 איש, יש לנו צמידים אלקטרונים ואנחנו מנסים לשלוט בשביל לא להכניס לכאן מוטציות. לגבי ההתקהלויות והמסכות אני רואה בדיוק כמוכם את כל ההתרופפות ואני מבקש בכל לשון של בקשה לזכור שקורונה רק מחכה שנעשה טעויות, אז בואו לא נעשה טעויות. אנחנו כרגע נמצאים במצב של פיילוט ועובדים בכל הכוח על להרחיב אותו ולהביא עוד צמידים. לצערי הרב רק משרד הבריאות כרגע במצב של קורונה בעוד כל השאר עובדים כרגיל ולא במיוחד ממהרים, אבל אנחנו נתגבר".

במענה לשאלה האם רה"מ לא אובססיבי לצמידים האלקטרונים אמר אדלשטיין כי "רה"מ עוזר בכל מה שהוא יכול, אבל גם הוא לא תמיד מצליח להתגבר על כל המכשולים הדמוקרטיים שנמצאים בדרכנו. כאילו הצמידים האלה זו המצאה שלנו. זה ניסיון הכרחי לשלוט על כניסה לישראל ולוודא שהם שומרים על בידוד כמו שצריך".

על מנכ"ל פייזר אלברט בורלא  אמר כי הוא "גאה שהם בחרו את ישראל כשותפה, ואנחנו עומדים בציפיות שלהם. כל הדברים האלה מוסיפים לי רק גאווה".

על אלה הסבורים כי ישראל היא מעין "שפן ניסיונות" לחיסונים אמר אדלשטיין: "אני מאחל להם לקחת כדור הרגעה ולחיות עם זה בשקט. אין שום סיבה לחשוב שיש עם החיסונים איזושהי בעיה. מיליוני אנשים ברחבי העולם התחסנו ואנחנו לא יכולים להניח שיש פה סכנה".

אדלשטיין אף התייחס לדבריו של המנכ"ל, שהודיע כי הוא יעבוד עם כל ראש ממשלה שיבחר בישראל, ואמר כי "הוא אומר את האמת, אבל אל תשכח רק פרט אחד קטן - רק לפני כמה שבועות היינו מעורבים בכך שהייתה סכנה ברורה ומידית שהאיחוד האירופי יעצור כל ייצור של החיסון בשטחו ואנחנו נהיה בשנים הקרובות ב'מלחמת חיסונים'. רצוי שהטלפונים לבורלא יגיעו מאותו אחד בנימין נתניהו שגם מנוסה וגם בקשר איתו וגם הוכיח לו שהוא בקשר איתו ועומד מאחורי המילה שלו".

במענה לשאלה האם ישקול את ביטול עטית מסכות במרחב בשל מבצע החיסונים אמר, "לא אמליץ על ביטול מסכות בחוץ, מי שיסיר את המסכות הם יהיו אותם אנשים שלא התחסנו שמצפצפים על ההנחיות ומחפשים בכל רגע לפגוע. יש לנו יותר ממיליון אנשים שהם ברי חיסון ולא הגיעו להתחסן ויש לנו 2.5 מיליון ילדים שלא אשמים בכלום, ולכן במצב הזה אני לא רואה שום סיבה להוריד את המסכות, זה רק יגביר את התחלואה. פשוט אין לנו עדיין אישור לחסן ילדים. אני מעריך שזה יקרה בתוך מספר חודשים".

על האפשרות להזיז את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתפקידו: "לא היה ניסיון כזה, ואין ניסיון כזה. מה זה השאלה הזאת? אני לא מבין אותה, מה זה יהיה? במה אני אתמוך או לא אתמוך?".

על פרשת יהודה משי זהב אמר, "כמו כולם כואב מאוד, אני מכיר אותו על הצד של המעשים החשובים, צריך לבדוק אם יש תלונות ואם יש מעשים שקרו, אין לי שום דרך לדעת את הפרטים של המקרה. אני מזועזע כמו כולם, אבל נחכה ונראה איך הסיפור הזה יגמר".