שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין ונציגות איגוד הברים והמועדונים סיכמו היום (ראשון) כי המועדונים ייפתחו לפי מדיניות התו הירוק כבר בפעימה הקרובה, כאשר מתווה הפתיחה המדויק ייקבע במהלך השבוע. ההערכה היא שעד ליום ראשון הבא, 21.3.21, המועדונים ייפתחו. כמו כן סוכם כי החל מיום ראשון הקרוב, 21.3.21 מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף.

שר הבריאות אדלשטיין: "מדינת ישראל בדרכה לצאת ממשבר הקורונה. היום, לראשונה מזה זמן רב, מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל-0.8. גם מספר החולים קשה יורד. זאת הודות ל 5 מיליוני הישראלים שיצאו להתחסן. במצב תחלואה כזה הגיע הזמן לאפשר גם פתיחת מועדונים. אני מקווה שהם יקפידו באופן מלא על התו הירוק ועל המתווה שמשרד הבריאות יגבש".

נציגות האיגוד: "אנו מודים לשר הבריאות ומשרדו שנענו לקריאתנו, הבינו את העוול שהענף חווה ופתחו את המועדונים. אנו קוראים לבעלי המועדונים והברים וציבור הבליינים לשמור על ההנחיות וללכת להתחסן".

מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף בשבוע הבא

כאמור, בכירי משרד הבריאות סיכמו היום כי החל מיום ראשון הקרוב, 21.3.21 מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף. משרד הבריאות מקדם עבודה משותפת עם משרדי האוצר והכלכלה על מנת לבחון את הדרך לאפשר שמירה על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות. בתי העסק השונים יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר משרד הבריאות.

מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש לטובת כניסה לפעילויות תו ירוק, כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות ה-PCR הלאומיות. כניסה לפעילויות תו ירוק תתאפשר למחוסנים, מחלימים ואנשים שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום בלבד. יודגש: לא תתאפשר הצגת בדיקת PCR שלילית רגילה.

הנחיות חדשות לחיסון מחלימים

משרד הבריאות גם הפיץ היום את ההנחיות כיצד ניתן לחסן מחלימים. על פי ההנחיות, ניתן לחסן מחלים שטרם חוסן במנה אחת רק לאחר 3 חודשים ממועד החלמתו. כך גם מטופל שאומת לנגיף אחרי קבלת מנה אחת של החיסון שיוכל להשלים את המנה השנייה 3 חודשים לפחות אחרי מועד הגדרתו כמחלים.

בנוסף, מחלים שאובחן על פי בדיקה סרולוגית ולא ידע שחלה – ניתן לחסנו במנת חיסון אחת בכל פרק זמן ממועד ביצוע הבדיקה. מטופל שאומת לנגיף אחרי קבלת שתי מנות חיסון - אינו זקוק למנות נוספות. בשלב זה, תוקף תעודת המחוסן תהיה ל-6 חודשים בתום שבוע ממועד החיסון השני או הראשון במקרה של מחלימים. גם מחלימים שלא יקבלו מנת חיסון יהיו זכאים לתו ירוק.

בתוך כך, מוקדם יותר היום הממשלה הייתה אמורה לקבל החלטה בעניין הסמכות הגורפת שניתנה לשב"כ לצורך איכונים סלולריים של חולי קורונה, שהסתיימה אמש בחצות. מאחר והממשלה לא קיבלה החלטה על הארכת הסמכות - השב"כ כבר אינו יכול לאתר מיקומים של חולים.