מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על מודל החל"ת עולם העבודה לאחר הסגר השלישי‎ ואמר: "רשת הביטחון לא נועדה להיות מלכודת דבש. אם אנשים לא יהיו מוכנים לחזור לעבודה - ובהחלט נשקול את הפסקת ימי החל"ת".

"אני לא חושב שמודל החל"ת נכשל, ושרשת הביטחון בתחילת המשבר הייתה נכונה ונגישה ומוכנה, וטוב היה שנתנו אותה לאלו שאיבדו את מקור הפרנסה שלו", הסביר גראור. "אך המלצנו לשנות את תהליך החל"ת למודלים אחרים, כמו המודל הגרמני או המודל הקנדי. בסופו של דבר הוחלט מה שהוחלט, דמי האבטלה מסתיימים וביוני וצריך לייצר רשת ביטחון אחרת".

גראור העריך כי ישנם "כ-560 אלף באבטלה, מתוכם כ-320 אלף בחל"ת. עד היום, מפתיחת המשק, חזרו מעל 200 אלף דורשי עבודה למעגל העבודה אך אני חושב שחזרו הרבה יותר".

על סוגיית העובדים שמסרבים לשוב לעבודה אמר: "אם המעסיק או אנו פרואקטיביים, הוא עלול לאבד את רשת הביטחון, מרגע שאנו מציעים מקום עבודה והוא אינו מוכן או שהמעסיק מסמן אותו ואנו יודעים שהוא לא רוצה לעבוד, אם הסיבה מוצדקת נשקול זאת, ואם הוא לא מוכן לעבוד מסיבות לא מוצדקות אז לא נשקול. מעסיקים, תיעזרו בישרות התעסוקה ותפתחו אצלנו הזמנה, נדאג להעביר אליכם עובדים".

הוא הוסיף: "היו כמה בודדים שהיו אמורים לחזור לעבודה, ואפשרנו להם כמה ימים כדי לחזור, ובהחלט נשקול את הפסקת ימי החל"ת. כשאנו נתקלים במקרים כאלו, יש יותר מקרים לשוב למעגל העבודה. אנו רואים את זה בעיקר ברמות השכר הנמוך. רשת הביטחון לא נועדה להיות מלכודת דבש. ככל שיעבור הזמן, אנשים שאינם מוכנים לחזור לעבודה - נאלץ להשתמש בחוק, עם כל הצער שבעניין. הייתי הולך למודלים אחרים שמשמרים את העובדים, קל יותר להחזיר אותם, זה הרבה יותר נכון. מודל החל"ת איננו נכון היום".