הבהלה מהמוטציה: משרד הבריאות פרסם היום (שני) נתונים חדשים על שכיחות הווריאנטים של נגיף הקורונה בישראל. על פי הנתונים, 483 ישראלים נדבקו בווריאנט הדרום אפריקאי, 10 במוטציה מקליפורניה, ועוד ארבעה ישראלים נדבקו בווריאנט מניו יורק.

בנוסף, על פי דיווחים שונים ברשתות התקשורת, ניכר כי הרוב המוחלט של החולים המאומתים בישראל כיום נדבקו מהמוטציה הבריטית. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי נכון להיום, החיסון של חברת פייזר הוכח כיעיל נגד כל סוגי המוטציות.

על פי דיווח של חדשות 12, תוצאות בדיקת הריצוף הגנטי שבוצעו לארבע אנשי הצוות הרפואי בשיבא שנדבקו לפני כמה ימים למרות שהתחסנו - מתברר שכולם נדבקו מהוריאנט הבריטי.

ד''ר שרון אלרעי-פרייס (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)
ד''ר שרון אלרעי-פרייס (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)

ראש מערך בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בתדריך לתקשורת כי: "הווריאנט האנגלי נמצא במעל מ-90% מהדגימות, והחיסון של פייזר יעיל עבורו. המוטציה הדרום אפריקאית שכיחה בקרב 2-1% מקרב הדגימות, ושם יעילות החיסון פחותה, אך קיימת. מה שמדאיג אותנו זה כניסה של וריאנטים נוספים, הרוב דרך נתב"ג, אבל גם דרך מעברים יבשתיים וימיים".

עוד הוסיפה הממונה על בריאות הציבור כי: "משרד הבריאות מקים בימים אלו מערך ריצוף גנומי לאיתור וריאנטים, שבראשו יעמוד פרויקטור ייעודי".