מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ' גבי ברבש, שוחח היום (שני) עם בן כספית בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט על התנהלות ישראל במשבר הקורונה, מבצע החיסונים והשיקולים הפוליטיים שליוו את קבלת ההחלטות בניהול המשבר. 

"אין לי ספק שאפשר היה לסיים את המגפה עם הרבה פחות נפטרים", אמר ברבש נחרצות. "הסיבה לנפטרים היא היציאה המופקרת מהסגרים. נתנו למספר המאומתים לעלות פעמיים ל-9,000, 10,000 ביום. זה המחיר". 

כשנשאל כיצד הוא מרגיש עם העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו השתמש בקטע שלו בסרטון בחירות, ענה: "אני מרגיש בסדר, אבל מצד שני יש לי ביקורת על איך שהעסק הזה מתנהל. תראה את נתב"ג ואת הפטירות"

כמה פעמים ביום אתה אומר "הגומל" על זה שסירבת להיות פרויקטור?
"אבי וייס קורא לי "הניצול". מצד אחד מתסכל אותך שאתה יודע מה היית יכול לעשות, מצד שני אמרתי שהייתי מתפטר כשהביאו את ה-15 אלף תלמידים מחו"ל ואחרי זה מאוקראינה".

פרופ' גבי ברבש על הסירוב לתפקיד פרויקטור הקורונה (מתוך כנס מעריב-ג'רוזלם פוסט)

ברבש התייחס גם לירידה בנתוני התחלואה והצלחת מבצע החיסונים, אך הזהיר כי אסור להיכנס לשאננות ולהירדם. "חס וחלילה, עם הווירוס הזה לא. החיסון הזה זה המצאת המאה. מישהו יקבל על זה פרס נובל. היעילות שלו מדהימה".

הדברים נאמרו בכנס הבחירות של מעריב וקבוצת הג’רוזלם פוסט בשיתוף אתר וואלה!. הכנס ישודר ביום חמישי, ה-18 במרץ, החל מהשעה 12:30 באתר מעריב ובאתר וואלה! בכנס ישתתפו ראשי המפלגות המועמדות לכנסת ה-24, ויענו על השאלות הקשות והמורכבות שיציגו בפניהם מיטב העיתונאים. לחצו כאן לכל הפרטים על הכנס