יולדת חולת קורונה שהיתה מאושפזת כחודש בבית החולים במצב קשה, נפטרה במהלך הלילה (בין שני לשלישי) לאחר שחלה החמרה פתאומית נוספת במצבה, כך נמסר מבית החולים הלל יפה בחדרה. היולדת אושפזה תחילה במחלקת הקורונה הייעודית לנשים בהריון ולאחר הידרדרות במצבה הוחלט לילדה בניתוח קיסרי. התינוקת יולדה במצב טוב, והועברה להמשך טיפול בפגיה.

מצבה הנשימתי המשיך להידרדר לאחר הניתוח, היא הונשמה והורדמה והועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי. מצבה גודר קשה מאוד אך יציב. עם זאת, היום לפנות בוקר, באופן פתאומי, החל מצבה להידרדר משמעותית, עד שהצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

"מדובר באישה בשנות ה-20 לחייה, שזו הייתה הלידה הראשונה שלה. מחלת הקורונה ממנה סבלה הייתה קשה, ולכן, למרות שלא הייתה עם מחלות רקע כלשהן, הטיפול בה היה מורכב מאוד", הסביר ד"ר בוריס איסקוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי, "נלחמנו על חייה בכל יום. ליבי עם המשפחה".

ד"ר בוריס איסקוביץ, מנהל היחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים הלל יפה על מותה של היולדת מקורונה. צילום: דוברות בית החולים

בתוך כך, מנתוני משרד הבריאות העדכניים עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 2,003 חולי קורונה חדשים, ו-257 נוספים אובחנו מאז חצות. המשמעות היא כי מספר החולים הכולל מפרוץ הנגיף עומד על למעלה מ-821 אלף. מספר החולים הפעילים עומד על 27,040, בהם 961 המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מספר החולים הקשים עומד על 602, כאשר 257 מתוכם מוגדרים במצב קריטי.

מספר הנפטרים מפרוץ הנגיף עומד על 6,037 כאשר 13 מהם נפטרו ביממה האחרונה. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 2.4%, מתוך למעלה מ-86 אלף בדיקות שבוצעו. מספר המחוסנים במנה הראשונה עומד על כ-5.2 מיליון ומספר המחוסנים שקיבלו את המנה השנייה עומד על 4,291,116.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נכון לאתמול (שני) ישנן 41 נשים בהריון המאושפזות במחלקות הקורונה. הנתונים מתפרסמים לאחר שבחודש שעבר הודיע משרד הבריאות כי אין מניעה להתחסן גם בטרימסטר הראשון של ההריון. בהודעה נכתב כי "בכל שלבי ההריון, אין מניעה להתחסן. עמדה זו תואמת את גישת ארגון הבריאות העולמי ואת עמדת המרכז לבקרת מחלות. היא מתבססת על כך שאין כל הוכחה על נזק לעובר או למהלך ההריון כתוצאה מהחיסון, ולא מוכר מנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזאת".

פרופ׳ גילי רגב-יוחאי על חיסון נשים בהיריון לקורונה (צילום: דוברות בי"ח שיבא שבתל השומר)

עם זאת, גם ההנחיות העדכניות מייחסות חשיבות לשליש של ההריון בו האישה נמצאת, כאשר מומלץ לנשים הנמצאות בשליש השני או השלישי של ההריון - כן להתחסן. בנוגע לשליש הראשון נכתב כי התקופה מאופיינת "בשיעור גבוה יחסית של דימומים והפלות ספונטניות. כמו כן, זו התקופה שבה מרבית המומים העובריים נוצרים. חשוב לציין כי בכל היריון קיים סיכון בסיסי של 3-5% למומים מולדים בעובר ו- 10-15% להפלות מוקדמות. נשים שאינן שייכות לקבוצות הסיכון, הנמצאות במהלך השליש הראשון להריון – על מנת למנוע חשד לקשר, אף מקרי, בין קבלת החיסון ותופעות אלו, ניתן להתחסן החל מהשליש השני".