ועדת הכספים, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה הבוקר (שלישי) העברה תקציבית בסכום כולל של 1.973 מיליארד ש"ח לצרכי משרד הבריאות. מדובר בתקציב במסגרת הסכומים שהוקצו להתמודדות עם משבר הקורונה. הוא הועבר הועבר מסעיפי 'מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים' (1.285 מיליארד ש"ח) ומסעיף 'מטרות אחרות' (688 מיליון ש"ח), שבמסגרת התוכנית.

בהודעת הוועדה נמסר כי במסגרת הבקשה, עליה חתום שר האוצר, מפורט כי היא נועדה לתמוך במערכת הבריאות בפעילות שלה מול הנגיף, לריסון תחלואת הקורונה ולשמירה על בריאות האזרחים. בהחלטה מפורט כי 1.349 מיליארד ש"ח נועדו לממן את המשך הפעלת מערך הבדיקות, החקירות והבידודים ה"דורש תקציבים נרחבים", נוכח ביצוע עשרות אלפי בדיקות ביום. עוד נמסר כי "התקציב ישמש לרכש מכשירי בדיקה, רובוטים לביצוע בדיקות, הרחבה של כוח האדם במעבדות, רכש מטושים וריאגנטים לביצוע הבדיקות. ובנוסף לתקצוב במוסדות סיעוד, חינוך במתחמי דרייב אין ובבתים".

כ-264 מיליון שקלים מהסכום נועדו לקופות החולים, זאת לאור הימשכות הנגיף גם בשנת 2021, וכך שעיקר הנטל הינו על קופות החולים ומערך הרפואה בקהילה. כאמור, התקציב נועד למימון טיפולים רפואיים לחולים, הפעלת מוקדים טלפונים, מערך הבדיקות, לתגבור השירותים הניתנים מרחוק לאוכלוסיית גיל הזהב ואוכלוסיות נוספות, ולהמשך תמיכה הנפשית והטיפולים הפסיכולוגים דרך קופות החולים.

ניידת חיסונים נגד הקורונה ביפו, של קופת החולים ''מכבי'' (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת חיסונים נגד הקורונה ביפו, של קופת החולים ''מכבי'' (צילום: אבשלום ששוני)

עוד מפורט במסמך כי כ-185 מיליון שקלים מהסכום מיועדים למימוש התקשרויות עם יצרניות חיסוני הקורונה, כ-93 מיליון מהסכום נועדו להפעלת המערך לקטיעת שרשראות ההדבקה ע"י פיקוד העורף, ולחקירות אפידמיולוגיות, וכ-82 מיליון מהסכום מיועדים למערך הלוגיסטי שסביב מבצע החיסונים – אבטחה, תגבור כוח האדם המחסן וביצוע הדרכות.

יו"ר הוועדה שאל "מה עלות החיסונים שנרכשו עד כה?", ורועי רייכר, ממשרד האוצר השיב: "עד כה הוצאו 2.6 מיליארד ש"ח על עסקאות חיסונים – כל החיסונים מכל החברות". נציגי משרד הבריאות הוסיפו כי כ-2.5 מיליארד נוספים יוקצו לרכש החיסונים. גפני סיכם ואמר: "אני רוצה לשבח את רה"מ על מבצע החיסונים, מדינת ישראל עומדת לפני כל המדינות בעולם, תודה לאל. אנו שמחים שהחיסונים עובדים ואפשר להתחיל לחזור לשגרה".